
Guild Történet
Miért alakultunk?
Mert kell egy hely!
Kell egy hely, ahol játszhatsz, megvannak a guild előnyei, de nem erőltet rád senki semmit!
Kell egy hely, ahol barátokat találsz, kalandozó társakat!
Kell egy hely, ahol szívesen segítenek, és ahol számítanak rád!
Nekünk kellett egy ilyen hely legalábbis. Így belefogtunk.
Nem tudtuk, mibe vágjuk a fejszénket, de szükségünk volt rá, hogy
megtegyük ezt a lépést.
Klánunkról
Először is egy kis névmagyarázat. A
Killepitsch egy igen erős alkoholos ital. Düsseldorf-i helyi
specialitás, amit gyógynövényekből főznek. Gyógyít és üt, fagyos, de
forrósággal tölt el, édes, elbódít, itatja magát, és aztán mégis mindig
erősebbnek bizonyul...
A klánunkat több mint három évvel ezelőtt alapítottuk, 5-6 friss
70-es karakterrel, mikor kiábrándultunk egy akkor haldokló klánból.
Szerettünk volna egy helyet, ahol együtt játszhatunk, és közben nem
erőltetnek ránk szabályokat. Csak pár barát, rokon, ismerős jött össze,
így eleinte csak akkor mentünk instázni, ha a klán teljes tagsága online
volt. Nagyon jól éreztük magunkat így, a hangulat mindig jó volt, és a
loot nem izgatott senkit. Ezért aztán –bár ez egyáltalán nem volt cél-
szépen lassan gyarapodott a létszám. Egy év sem kellett hozzá, és már
farmolgattuk Karazant… raidekre jártunk. Nem a loot miatt, inkább a
kihívás vonzott mindenkit. Fun guild voltunk, ahol fejlődgetni,
instázgatni vagy akár PvP-zni lehetett, illetve az ember mindig azt
csinálhatta, amihez kedve volt. Ezt azóta is igyekszünk megtartani. Nem
volt, és nem lesz adó, kötelező raid, kötelező guild bank tápolás, stb…
Megnyílt Northrend, és a HC instázgatás folytatódott. Ekkor már
nagyobb létszámmal, és ennek megfelelően új problémákkal futott a klán.
Kisebb reformot kellett végrehajtani. Átalakult a rank rendszer, és új
officerekkel nekiláttunk a Naxx farmoknak. Mivel ez elég sikeres időszak
volt, és mert törekedtünk a naxx 25-ök tisztán klánból való
megoldására, a taglétszám folyamatosan nőtt. Itt kell megemlítenem, hogy
mivel nincs, és nem volt kötelező aktivitás, vagy kötelező raid
jelenlét, már akkor is kellett 30-35 online player, hogy egy 25 főr raid
elindulhasson. Egy idő után azonban nem fért be mindenki a raidekre, a
loot osztás vitákat szült, az új tagok más elbánást szerettek volna… Így
eljött egy újabb pont, amikor változtatni kellett. Bevezettük a DKP
loot rendszert, és folyamatosan figyeltük mit kell javítanunk rajta.
Mikor Ulduar elérhetővé vált, mi felkészülten, nagy létszámban estünk neki, és a top klánok lendületével haladtunk mi is. A GM-ek és officerek egyre nagyobb erőket mozgósítottak, hogy az alapvető értékek, a hangulat, a szabadság megmaradjanak, de mellette egyre hatékonyabbak legyünk. Itt következett egy újabb krízis. Választanunk kellett, hogy a szabályozott, büntetéseken alapuló rendet kívánjuk-e, vagy inkább a szabadabb, lazább, fun utat. Végül is a játék élvezetét tartottuk fontosabbnak, és nem a teljesítményt. A közösség volt fontosabb, nem a loot. Ennek eredménye képpen, akik nem értettek egyet ezzel az elvvel, azok bizony elmentek tőlünk egy-egy nagyobb klánba. Mi pedig sok tapasztalattal gazdagodva, elkezdtünk újra építkezni.
Úgy fest, hogy az idő minket igazol. ToC 10 és 25 sima ügy a klánunknak, 10 HC módban is lement már. A jelenlegi contentből csak ToC 25 az, amire még gyúrnunk kell, de szerintem már nem sokat. Hetente minimum öt raid indul ToC 10-re, és minimum egy raid 25-re. Mennek a klános BG-k, az achivement run-ok. A DKP rendszer működik, kicsit szigorúbbak lettünk, és nem riadunk vissza, ha regulázni kell. A társaság jó, és összetartó. De a legfontosabb, hogy meg tudtuk tartani azt, ami már a megalakuláskor az első számú szabály volt: semmi nem kötelező!
Willis és Lys
Mikor Ulduar elérhetővé vált, mi felkészülten, nagy létszámban estünk neki, és a top klánok lendületével haladtunk mi is. A GM-ek és officerek egyre nagyobb erőket mozgósítottak, hogy az alapvető értékek, a hangulat, a szabadság megmaradjanak, de mellette egyre hatékonyabbak legyünk. Itt következett egy újabb krízis. Választanunk kellett, hogy a szabályozott, büntetéseken alapuló rendet kívánjuk-e, vagy inkább a szabadabb, lazább, fun utat. Végül is a játék élvezetét tartottuk fontosabbnak, és nem a teljesítményt. A közösség volt fontosabb, nem a loot. Ennek eredménye képpen, akik nem értettek egyet ezzel az elvvel, azok bizony elmentek tőlünk egy-egy nagyobb klánba. Mi pedig sok tapasztalattal gazdagodva, elkezdtünk újra építkezni.
Úgy fest, hogy az idő minket igazol. ToC 10 és 25 sima ügy a klánunknak, 10 HC módban is lement már. A jelenlegi contentből csak ToC 25 az, amire még gyúrnunk kell, de szerintem már nem sokat. Hetente minimum öt raid indul ToC 10-re, és minimum egy raid 25-re. Mennek a klános BG-k, az achivement run-ok. A DKP rendszer működik, kicsit szigorúbbak lettünk, és nem riadunk vissza, ha regulázni kell. A társaság jó, és összetartó. De a legfontosabb, hogy meg tudtuk tartani azt, ami már a megalakuláskor az első számú szabály volt: semmi nem kötelező!
Willis és Lys