The Nexus
Sybylla írt kis szösszenetet :)
Bar sokan a Commander Kolrug -> Grand Magus Telestra -> Anomalus -> Ormorok the Tree-Shaper -> Keristrasza sorrendet hasznaljak, ha en vagyok a tank, akkor ez egy kicsit maskeppen nez ki, megpedig Ormorok the Tree-Shaper (faember) -> Anomalus (energiaize) -> Grand Magus Telestra (maguscsaj) -> Commander Kolrug (jegeshordas) -> Keristrasza (sari)...Miert is... A faemberen meg sosem eltem meg wipe-ot... Se tankkent, se dps-kent. Ez sokat dob nalam a latba. Mig a jegeshordason naaagyon sokszor. Es ugye vannak emberek akiknek nem eleg kifinomult a lelkivilaga, vagy tulsagosan is, es az elso wipe utan lelepnek szotlanul, vagy "lowok vagytok" dumaval (megeltem mar, hogy tankkent masfelszeres dps-t toltam a jegesbe mint o dps letere es meg mi voltunk a lowok... ejnyebejnye).
Trash
Az insta egyes reszein kulonfele
mobok (un. trash, tress) talalhatoak. A faember koryeken oriasfak, kis fak,
nimfak es viragok koszalnak. A viragok csak simogatnak es 4-5k koruli hp-val
rohangalnak. HC-n tabarddal 2 repu/db. Az oriasfak utnek, meg jo sok HP-juk
van. Es gazolhatok (herbalism) halal es loot utan. A kisfak meg nimfak mindig
csoportban vannak, 3-4/kupac. Ezek se extrak, mivel semmi emlitesre meltot nem
csinalnak. Amint kierunk errol a teruletrol, jonnek az energiavackok meg
gyikok. Az energiavackoknal csak a Chaotic Rift-ekre kell figyelni. Konkretan
elsonek leutni hogy ne summoljanak kis vackokat, amik nem aranyosak ha a tank
nem veszi eszre idoben. A gyikoknal az emlitesre melto a Binder ongyogyitasa
(30% minimum, de sztem kozelebb van az 50%-hoz) es az Enforcer Cleave-je.
Szoval tank berohan, kifordit es mar laza is. Tapasztalat, hogy a gyikokbol
eshet Damaged Necklace, amit a JC-sek bevalthatnak 1 Dalaran Jewelcrafter's
Token-re. Bar eleg elenyeszo az esely hogy essen. Utana jonnek a maguscsaj
kornyeken levo varazslok. 3 fajta van beloluk: Steward, Initiate, meg valami
Ascendent vagy miszosz. A Steward szintiszta harcos, kb. nuku spellel. Az
Initiate varazsolgat is, de csak target sebzot. A harmadik viszont viccesebb.
Polymoprhot hasznal. Targetja meggyozodesem hogy random, mert valtam mar
birkava tankkent, toronymagas dps-kent es hatul kullogo dps-kent is. Neha lo
meg sebzo varazslatot is, de nem folyamatosan. Nem is megy melee tavba, szoval
ha ugy gondoljatok befer az idonkenti birka, akkor hagyhatjatok utolsonak, mert
addig se bant maskeppen. Ezutan a jeges verem kovetkezik. 3 fele mob talalhato,
minden alkalommal random kompozicioban. Ha az altalam jelolt sorrendben mentek
a bossokon, akkor ilyen csoportokban talaljatok ezeket a mobokat: 1 - 1 - 3 -
2+boss - 2 - 1 - 1, ahol az utolso 1+1 nincs tul messze, igy megeshet hogy
egyszerre jon mindketto. Az egyes mobok az alabbi huncutsagokat muvelik:
Berserker: massziv AoE sebzes (fury warrioromba 8-10k korul) es hatradobas,
Cleric: ongyogyitas nemszep mertekben, Ranger: egy ifeig semmi extra, de olyan
5s korul elkezd channelingelni Rapid Fire-t (vagy hogy hivjak) ami secenkent
nem szep mennyisegu sebzest lo [b]mindenkibe[/b]. Interrupt nem hasznal ra,
egyedul a stun allitja meg ebben.
Ormorok the Tree-Shaper
Az insta legnehezebb bossa. Addig nem nagyon szokott gond lenni vele, amíg 25%-ig le nem megy a Hp-ja, de ott ellövi a Frenzy nevű varázslatát, ami a többivel kombinálva elég durva.
- Spell Reflection: 4 varázslatot visszalő a támadójára.
- Trample: 2,357-2643 (HC-n 3,299-3,701) fizikai sebzés
- Crystal Spikes: 3,770-4.230 (HC-n 9,425-10,575) fizikai sebzés
- Frenzy: 20%-nál csinálja,a fizikai sebzéseit megnöveli 50%-kal (HC-n 100%-kal!)
- feldobál a levegőbe, és HC-n addokat is idéz, de azok nem komolyak.
Taktika: a Spell Reflection 15 másodpercig tart, az alatt ne varázsoljon rá senki. Az utolsó 25%-ot a lehető leggyorsabban le kell tudni (atom dps). A Crystal Spikes kivédhető, ha az ember elég gyorsan reagál… és elég gyorsan szalad. Csillogó fagy tüskék lesznek a földön, azokra zuhan vissza az ember, és egy másodperce van leszállni róluk. J Sok szerencsét! A healeren és a tankon sok múlik. Ha van dps-ami túlélte a Crystal Spikes-t, akkor területi heal azonnal! Ha nincs, akkor minden a tankra, ami csak mehet. A tanknak is minden trükköt, potit, trinketet, csellentyűcskét, akármit be kell kapcsolni, mert 5 másodperc alatt kaphat 30-40k fizikai sebzést. A ranged dps-ek hasznosak itt.
Sybylla: Ut. Sokat es nagyot, bar egy valamirevalo tank es heal paros konnyeden megfogja. Azonkivul idonkent feldob a levegobe (bar nem mindig es nem mindenkit). Miutan felszalltak akikrol ugy gondolta hogy erdemesek a repulesre, a foldon jeges vackok jelennek meg. Azokrol le kell futni, mertkulonben eltunesukkor kapsz annyiszor 5-6k sebzest instantban amennyi kell ahhoz hogy meghalj. Altalaban eltunnek mielott leesnek a "madarak", igy ok csak a zuhanasbol adodo sebzest kapjak. 25-30% elet korul felteszi magara az Enrage buffot. 50-100% bonusz sebzes. Egy igazan jo tank ezt is kibirja a mashol "oh-sh*t"-nek nevezett skillek hasznalata nelkul is (ilyen warriornal a Shield Wall, Last Stand). Erre az utolso 25-30%-ra erdemes a DPSek nagy CD-s sebesnovelo skilljeiket is tartogatni.
Anomalus
Chaotic Rift-eket idéz, amik további Crazed Mana Wraith-eket idéznek. A boss nem túl erős, de az addok folyamatos területi arcane sebzése magas. Amikor a boss összemegy, akkor immunissá válik minden sebzésre, és ezt az immunitást csak akkor veszíti el, ha a Chaotic Rift-jét leütik. Egy komolyabb varázslata van csak:
- Spark: 2,025-2,475 (HC-n 4,275-4,725) sebzést jelent egyetlen, random ellenfélre.
Taktika: A Rifteket, és minden addot azonnal megölni!
Sybylla: Laza mint a lepras ember, hamar szetesik ha jo helyen bolygatjak. Vagyis atomdps amig nem summol Chaotic Riftet, olyankor minden dps attargetol arra es megoli, majd vissza a bossra. 25%-onkent speci Chaotic Riftet idez, ami sebezhetetlenne teszi a bosst amig el. Ergo ezek kotelezo szunetek bossolesben. Amiert megeri lezuzni a nem kotelezo Rifteket is: idonkent kis addokat summolnak amik alapbol a healerre rohannak. Es minel tovabb elnek a riftek, annal surubben summolja a kis addokat. Az egesz csata (encounter) alatt szinte kizarolag Arcane sebzest osztogat mindenki, igy akar [b]elvileg[/b] egy clothos is tankolhatna a bosst (azert letesztelni meg nem mertuk :-P).
Telestra a Fővarázsló
50% Hp-nál (és HC-n 15%-nál is) három felé osztódik. Mindhárom énje másik varázsiskolát képvisel: arcane, fagy és tűz.
Három féle varázslatot használ:
- Fire Bomb: egy random
célpontra nyomja, de
- Ice Nova: 60 yardon belül mindenkit sebez, és stunnol 3 másodpercre. 2,357-2,643 (HC-n 3,299-3,701) fagy sebzés.
- Gravity Well: mindenkit helyhez köt 6 másodpercre, meg is forgathat, és viszonylag kicsiket sebez (másodpercenként 75 shadow sebzés).
Taktika: a healer(ek) és a ranged dps(ek) szétszóródik, hogy a területiket, és a Firebombot ne kapja mindenki. Firebombot és Frost Novát lehet szakítani. A három alteregót arcane, fagy, tűz sorrendben érdemes lecsapni, de az fontosabb, hogy a tank és a dps-ek azonnal vegyék fel őket…
Sybylla: Firebomb-al masszivan sebez...
Jegbefagyaszt... Azonkivul 55% es 15% korul beindul egy szamlalo, ami nem
sokkal kesobb eltunteti (dps fuggo hogy hany %-ra sikerul alatta leverni, de a
15-osnel eddig keptelenseg volt megolni elotte), majd 3 miniatur verzioban
megjelenni. Arcane (birkaz), Fire (valami tuzsebzest nyom), Frost (Blizzard)
verziokra. Ez se extra kulonosebben.
Ő a főboss. Viszonylag egyszerű. Másodpercenként kap mindenki tőle egy debuffot, ami nem sebez sokat, de összeadódik. Egy idő után kihealelhetetlen fagy sebzést okoz. A debuffot mindenki elmulaszthatja magáról, ha mozog… vagy ugrál. Crystalline Chains varázslatot használ random, ami helyhez köti az alanyt. Ezt dispellelni lehet. Sebez a lehelete, és a csapkod a farka. Tehát ki kell fordítani, a dps-ek pedig két oldalról üssék. Hasznos a fagy aura. 25%-nál ő is bedühödik, és növeli a sebzését, de nem olyan durva.
- Intense Cold: 100 Frost sebzés másodpercenként, Attack és Casting speed csökken 10%-kal. A mozgás megszünteti.
- Crystalfire Breath: 2,763 to 3,737 (3,825 to 5,175 HC-n) Frost sebzés, mozgás sebesség csökkenés, 1000 (1500 HC-n) Frost sebzés 2 másodpercenként 10 másodpercig.
- Crystal Chains: 1,650 to 1,850 Frost sebzés, és 10 másodpercre lekötöz egy célpontot.
- Tail Sweep: 600 to 1,000 Frost sebzés azoknak,akik mögötte vannak, és hátralöki őket.
-Enrage: 2 perc után, vagy 25% Hp alatt a fizikai sebzése 10%-kal, a támadási sebessége (Attack Speed) 30%-kal növekszik.
Csak HC-n:
- Crystallize: 1,650 to 1,850 Frost sebzés, és aki a közelében van, az 10 másodpercre mozgásképtelen lesz.
Sybylla:Oszinten megvallva... Fogalmam sincs milyen
tamadasai vannak. Csak azt tudom hogy par secenkent dot-ot pakol rad ami 9-ig
stackol es sebez minden stack utan. Mozgassal vagy ugralassal ez a dot lejon.
Azonkivul fagyaszt, amit nemtom hogy de le lehet szedni magadrol. Tapasztalat
alapjan a nagyot sebzo skillek jo esellyel leszedik, vagy legalabbis
leroviditik. De az is lehet hogy a heal teszi vele. Tapasztalat, hogy a tank
mindig 20% hp alatt hal meg ha meghal. Szoval valami buffot kaphat olyankor,
mert altalban nem a manahiany vagy gyenge heal okozza. Szerintem semmi extra
nincs ebben a bossban.
Commander Kolurg
Két Horde Cleric(nem mindig Cleric) jön vele, akik gyógyítják. Ezeket gyorsan le kell csapni.
- Battle Shout: A közeli baráti npc-k Attack Power-e megnövekszik 2 percig.
- Charge: mindig a legtávolabbi partitagra rohamoz, sebzi, és kiüti 2 másodpercre (kb 12000 fizikai sebzés). Tehát ne a healer legyen az.
- Whirlwind: kb 12000 fizikai sebzés, amikor pörögni kezd, mindenki távolodjon el, még a tank is, mert nagy sebzéseket osztogat.
- :Frightening Shout: területi fear-t használ. Ezért el kell húzni a többi
mobtól, nehogy valaki nekik szaladjon.
Sybylla:Semmi extra, csak ut. Meg Whirlwindet
nyom. Na az megiscsak extra. AoE-ban jo nagy sebzes (tank warrinak lazan 10k).
Eszrevetel alapjan csak azokra hat akik melee tavban voltak vele mikor
elkezdte, de nem futottak el eleg messzire. Pontosabban... Ha melee tavban vagy
mikor elkezdi castolni, akkor sebzeseselyes vagy. Ha befejezi a castot es nem
allsz tole min. 5 yardra (de inkabb meg meszebb), akkor elkap. De konnyen
megeshet, hogy egy olyan valakit aki nem volt meleeben, de most kozelebb van
hozza mint te, nem sebez meg, mig teged igen. Ezert furcsa. De az esetek min.
75%-aban megszakitja a castot ha a celpontja (azaz a tank) eleg messzire elfut
tole, igy senkit sem sebez. Azonkivul meg idonkent rachargol egy random tagra.
Egyesek szerint legkozelebbire, masok szerint legtavolabbira, de szerintem
teljesen random, mert lattam mar tankon kivul mindenre chargolni. Ahogy
korabban irtam, 2 mob van vele mindig... Jo esetben 2 Cleric, ilyenkor semmi
extra, mobok le, boss le. 2 Ranger eseten se gaz annyira. 2 Berserkerrel mar
vicces. Kepzeld el, hogy mindketto egyszerre nyomja az aoe-t, esetleg melle
kapsz meg egy bossos Whirlwindet is. A clothosok es leatheresek mar a 2
Berserker AoE-jatol megfeneklenek, Whirlwinddel karoltve szinte garantalt wipe.
:-) Ezert is tartom ezt a bosst a legnehezebbnek innen. Ja igen... Ha mar nincsenek addok, akkor
altalaban egy rogtonzott nemheal talentu healkepes ember is eletben tudja
naaagyon sokaig tartani a tankot. Szoval nem kell azonnal ekeseredni ha a heal
megfekszik.