Kasztok
Általánosságok
Strength: A közelharci fegyverekre vonatkozó Attack Power-t növeli. Death Knight-oknak, Druid-oknak, Paladin-oknak és Warrior-oknak 1 Strength pont 2 Attack Powert ad. Hunter-eknek, Mage-eknek, Roguek-oknak, Priest-eknek, Shaman-oknak és Warlock-oknak 1 Strength pont 1 Attack Powert ad. Paladin-oknak, Shaman-oknak és Warrior-oknak a Block Value-t növeli (Strrength/2-vel). A Death Knight-oknak a Parry Rating-jét növeli 1 Strength pont 0.25-tel. Paladin Touched by the Light talent a Spell power-t növeli a Strength 20%/40%/60%-ával. Nincs hatással a Critical Rating-re és nem növeli a Block-olási esélyt.
Agility: Növeli a közelharci és a távolsági fegyverek Attack Power-ét a Wand kivételével. Hunter-eknek, Rogue-oknak és Warrior-oknak 1 Agility pont 1 Ranged Attack Powert ad. Druid-oknak Cat alakban, Hunter-eknek, Rogue-oknak és Shaman-oknak 1 Agility 1 Melee Attack Powert ad. 1 Agility 2-vel növeli az Armort. Növeli a Critical hit (kritikus találat) esélyét fegyverrel. Növeli a Dodge-ot (kikerülést).
Stamina: 1 Stamina pont 10 Health Point-ot (HP-t) ad. A játékos pet-jének a HP-ját ls növeli pet-től függő mértékben. A Death Knight Frost Presence-e 8%-kal, a Veteran of the Third War 3%-kal, a Rune of the Stoneskin Gargoyle 2%-kal, Rune of the Nerubian Carapace 1%-kal növeli meg. Druid Heart of the Wild Bear alakban talent pontonként 2%-kal, az Improved Mark of the Wild 2%-kal, a Survival of the Fittest 6%-kal növeli meg. Paladin Blessing of Kings 10%-kal növeli meg az alap értékeket a Stamina-val együtt. a Blessing of Sanctuary 10%-kal növeli meg a Stamina-t és a Strength-et, de nem halmozódik a Blessing of Kings-el. A Sacred Duty 2%/4%-kal, a Combat Expertise 2%/4%/6%-kal növeli meg. Priest Power Word: Fortitude 165-tel, Improved Power Word: Fortitude 214-gyel, kb. 4%-kal növeli meg. Rogue Endurance 2%/4%-kal, Shaman Thougness talent pontonként 2%-kal, Warlock Demonic Embrace 4%/7%/10%-kal, Warrior Vitality talent pontonként 3%-kal, a Mining 450-es értéknél 60-nal növeli meg. A tankoknak és a PvP-seknek fontos.
Intellect: 1 Intellect pont 15 Mana point (MP-t) ad. A Spell Critical Strike esélyét növeli meg. A Mana Regeneration-t is növeli. A Shaman-oknak 1 Intellect pont 1 Attack powert ad, ha a Mental Dexterity ki van talentolva. A Hunter-eknek ugyanezt a Careful Aim adja.
Spirit: Megnöveli a HP és az MP regenerációját ha nem harcolsz. A Troll-ok faji tulajdonsága miatt a HP 10%-a regenerálódik harc közben is. A Mana regeneráció harc közben 5 másodpercenként történik, 5 másodperccel a varászlás után. Néhány kaszt eközben is regenerálodik. Warlock Fel Armorja a Spirit 30%-val növeli meg a Spell Power-ét. A Demonic Aegis 3%/6%/9%-kal növeli meg. A Glyph of Life Tap a Spirit 20%-ával növeli meg a Spell Powert. Mage Molten Armor-ja a Spirit 35%-val növeli meg a Spell Critical Strike-ot. A Glyph of Molten Armor ezt még 20%-kal növeli meg.
Armor: A karakter páncélzata, védelme. Az ellenfelek által okozott sebzést csökkenti.
Health: A karakter életereje.
Damage: A karakter fegyvere által okozott sebzés.
Attack Speed: A karakter fegyverének a támadási sebessége. Minél kisebb, annál gyorsabban lehet vele támadni.
Attack Power: A fegyver sebzéséhez adódik hozzá. 14 AP 1-el növeli a DPS-t.
Ranged Attack Power: Az íjak, számszeríjak és a lőfegyverek sebzését növeli meg. Úgy növekszik,, mint a Melee Attack Power.
Melee Hit Chance: Találati érték, mutatja, hogy mennyire biztosan találod el az ellenfeledet, mennyire nem ütsz mellé. 8% kell, hogy minden támadásoddal sebezz. A Dual Wield-eseknek 27% kell ehhez.
Hit Rating: 247-es értéknél már minden ütéseddel eltalálod az ellenfeledet. A Dual Wield-eseknek 831-et kell elérni ehhez. Ez a számolás csak a normális, nem speciális támadásokra vonatkozik. 30.75 kell 1% Melee Hit-hez.
Critical Hit Chance: A Critical Strike (kritikus találat) esélye százalékban.
Critical Strike Rating/Spell Critical Strike Rating: Egységesen vonatkozik a közelharci, távolsági ás mágikus támadásokra. 80-as szinten 45.91 ad 1% Critical Chance-t.
Critical Strike: A fegyver vagy a varázslat sebzésének a kétszerese. Talentből lehet növelni.
Expertise: Az ellefél Dodge (kitérés) és Parry (hárítás) esélyét csökkenti pontonként 0.25%-kal. Talentből lehet növelni. Faji bónuszok; Humans: +3 expertise One vagy Two-Handed Sword-del és Mace-szel. Orc: +3 expertise One és Two-Handed Axe-val és Fist Weapon-nal. Dwarves: +3 expertise One and Two-Handed Mace-szel. Gnomes: +3 expertise Dagger-rel és One-Handed Sword-del. Tankoknál az ellenfél Avoidance-ét (támadás kikerülését) csökkenti, valamint Threat-et (Agrót) termel a tanknak, többet, mint a bevitt támadással.
Expertise Rating: 80-as szinten 7.69 ad 1 Expertise pontot. 30.75 csökkenti az ellenfél Dodge/Parry értékét 1%-kal.
Armor Penetration: Az ellenfél Armor-ját csökkenti le, hagyja figyelmen kívül %-os értékben, ezáltal nagyobb sebzést okozunk.
Armor Penetration Rating: 7 ArP = 1 ArP Rating. 13.99 ArP Rating 1%-nyi Armor csökkenést eredményez.
Spell Hit Chance: Varázslattal való támadás találati esélyét növeli meg. 17% kell ahhoz, hogy egy Boss-t minden varázslatoddal sebezd.
Spell Hit Rating:. 446-os értéknél minden varázslatoddal eltalálod az ellenfeledet. 26.23 kell 1% Spell Hit-hez.
Spell power: A varázslat sebzéséhez, illetve a gyógyítás mértékéhez adódik hozzá.
Spell Crit Chance: A Spell Critical Strike (a mágikus kritikus találat) esélye százalékban. 166.67 Intellect pont ad 1%-ot.
Spell Critical Strike: A normál sebzés 150%-a. Talentolva 200%. A Spell Crit Heal az csak 150%. Talentből lehet növelni.
Spell Penetration: A varázslatokkal szembeni ellenállást csökkenti.
Haste Rating: Az Attack Speed-et növeli. 32.79 pont ad 1%-kal gyorsabb Attack Speed-et 80-as szinten. A varázslatoknál a Cast Time-ot (varázslási időt) csökkenti le. Ugyanígy gyorsítja az Energy, Rage, Rune visszatöltődését.
Mana Regeneration: A Mana Point-ok visszatöltődése harc alatt és harcon kívül, valamint vannak az MP/5-ös értékek. Ez azt jelenti, hogy 5 másodperc alatt mennyi Mana Point töltődik vissza ami független attól ,hogy harcolunk-e avagy sem.
Defense: Csökkenti a bennünket ért találat, vagy kritikus találat esélyét. Növeli a Block-ot (blokkolást), Dodge-ot (kitérést) és a Parryt (hárítást). 1 Defense pont 0.04%-kal növeli az ellenfél Miss-ét (melléütését), a mi Block, Dodge, Parry értékünkket. 0.04%-kal csökkenti a minket ért kritikus találat esélyét. A critikus találat elleni immunitás Raid Bossok ellen 540 Defense azaz 689 Defense Rating, vagy 5.6% Resilience, azaz 460 Resilience Rating. Ha ezeket összekombináljuk és úgy is elérjük a fentebb említett értékeket, akkor is immunisok leszünk.
Dodge: Egy lehetőség az ellenséges csapás kikerülésére. Passzív képesség. Csak közelharcban és csak előről érkező támadást lehet kikerülni. A mozgásképtelenné tett célpont nem tud Dodge-olni. Dodge rating, Defense, és az Agility nőveli a Dodge értékét.
Parry: Fegyverrel hárítás. Passzív képesség. Csak előről érkező támadást lehet hárítani. Sikeres hárítás után következő támadást gyorsabban hajtjuk végre.
Block: A közelharci fegyver sebzésének a csökkentési esélye pajzszsal.
Block Value: A Blokkolt támadásnak a sebzése ennyivel csökken.
Reslilience: PvP tulajdonság. A más játékosok által okozott sebzést csökkenti. A mana szívás mértékét, az ellefél kritikus találati esélyét és a kritikus találat sebzését csökkenti. 1% Relisilence 2.2%-kal csökkenti a kritikus sebzést, 2%-kal a normal sebzést és 2.2%-kal mana szívást, valamint 1%-kal csökkenti a kritikus találat esélyét.