Hunter
PVE:
1.Bm tálent
Igazándiból, miután nagyon le lett csökkentve a pet ereje, a fejlődésen kívül nem tanácsos raideken használni, ezért erről több szót nem is írnék. (Hát, azért lehetne talán... - Lys)
2.Mm tálent
Előnyei:
Ahogy néztem, naxxos felszerelésben már sokkal kifizetődőbb, nagyobb dps, mint survin.
Egyszerűbb a rotáció. Ha nincs dk a raidben, plusz 10% ap-t ad (ha ki van tálentolva).
Hátrányai:
Mana igényesebb. Kisebb hp-val rendelkező mobok, bossok, instás bossoknál kisebb a dps, valamint a sok mozgásos bossok esetén a steady shot, és az auto shot nagyon sok veszteséget jelent a damage done-ban.
3.Survivor tálent
Előnyei:
Előnyösebb a kisebb hp-jú bossok esetén. Jó mana-háztartás. A sok mozgást igénylő bossoknál hatékonyabb. Talentelve: manát tölt vissza (Replenishment-et ad).
Hátrányai:
Rotáció picit bonyolultabb. Nagyobb gs felett kevésbé hatékony és folyamatosan csökken a dps.
Összegezve, az MM tálent folyamatosan erősödik, minél jobb lesz a gear. annál nagyobb sebzést lehet vele elérni.
A felszerelés statjai (uldu dropjában már jelentős mennyiségű az Armor Penetration) még jobban MM tálentnek kedveznek.
Sv tálentet csak akkor használjuk, ha kevés a manánk, hc-kon vagy max 10-es raideken, ahol kevés játékos buffját kapjuk meg.
Magáról a télentről:
Link: http://talent.mmo-champion.com/?hunter#ZLKMj5BtBwW11,,12166
Ez az én jelenlegi tálentem. A hitem felszerelésből - és mivel draenei vagyok - megvan 8%, tehát nincs missem. Ezen a tálenten természetesen lehet és kell is változtatni a raid állásának, és a gearnak megfelelően.
Ha nincs meg a hit, akkor Focused aim-re annyi pontot kell rakni, amivel megvan a 8%. Ha ez megvan, akkor még egy tálentpontot tudunk nyerni a Trueshot Auraról, ha levesszük. Ha van másik hunter raidban, vagy dk, esetleg cement sámán, ő is megadja a raidnak a 10%-os ap-t, így mi onnan egyet le tudunk venni. Hunter’s markra nem árt tenni, nagyon sok manát meg lehet vele spórolni, ha van még hunter a raidben, nekik is nagyon hasznos.
Arcane shot, bár nekem már nincsen rátálentolva, de megéri mindenféleképpen, míg kevés az arp-nk. 4-6k-t critel, úgyhogy nem keveset sebez. Ha már elérjük a 300 arp-t, vehetünk le róla tálentpontot. De addig nyugodtan tehetünk rá, elég szépet lehet vele lőni.
Mivel általában mindig van dk raidben, Thueshot aurára nem igazán fontos tenni. Valamint a steady shot shotra sem feltétlenül szükséges raknunk, sok dpst nem vesztünk vele.
Ha a hitünk megvan, valamint, aurára se teszünk, akkor a nyert tálentpontokat a steady shotra tegyük.
Silence shot, annó nekem sem volt kitálentolva, mivel pvpben van igazán szerepe, de miután mondták megéri, tettem rá én is. (És akkor miért is jó? Ez nem derült ki.. vagy csak egy huntinak legyen meg a raidben, mert bossnál kellhet? - Lys)
Elég szépeket lövöldöz, ha critel 2-3,5k-t úgy, hogy szinte semmibe nem kerül. Egy macroval pedig nagyon szépen beilleszthető a rotációba. Ezt mindenféleképpen tálentoljuk ki.
Glyph-ek:
MM-ként a major glyph-jeink a következők legyenek: Serpent Sting, Steady Shot, Kill shot.
Serpent sting, mivel első perctől rajta van a célponton, míg él, így a hatása végig megmarad. Haszna abban rejlik, hogy a Chimera Shot-tal 10 secenként újra felrakjuk a Serpent Sting-et, tehát semmit nem érünk, hogy tovább lenne fent. Viszont a Chimera Shot leírásában az szerepel, hogy van egy alap sebzés, és mellé egy Nature alapú sebzés, ami megegyezik a Serpent Stingünk teljes időtartalmával vett sebzésével. Mivel a glyph a 15 sec-es, 5-öt tickelő SS-ből csinál 21 sec-es-t, ami 7-et tickel, így annak sebzése megnő 40%-kal, így a Chimera Shot nature sebzése is nő 40%-kal.
Jelenleg, ahogy észrevettem, bugos a chimera shot, még nem fixelték, így nagyon nagy dps vesztést jelent, viszont elég hosszú idő után, most nagyon jól működik serpenting shot, igen nagyokat critel, ezt a serpent sting glyphet nagyon ajánlatos feltenni.
Kill shot glyph a spell cdjét csökkenti.
Aimed, chimera shot glyphek... A dps rotációt megváltoztatják, alapból egyforma cdn van, így egymás után sorba ki lehet lőni.
Én jelenleg még a Glyph of Trueshot Aura-t használom. Az a baj vele, hogy ha más kasztok ,amik adják ugyan ezt az aurát jelen vannak a raidben, felülírják azt és így elveszti a hatását.
Minor glyph-eknek Feign Death, Revive pet, Mend pet-et érdemes berakni.
Főbb spellek:
Silencing Shot: Keveset sebez, viszont nem kerül global cd-be, tehát nem hátráltat semmilyen más lövést, ennek köszönheti előkelő helyezését. Érdemes a Chimera-, Aimed-, Kill és Steady shot-okhoz hozzámakrózni, utána elfelejtheted.
Kill Shot: A legerősebb lövésünk, de csak akkor használhatjuk, ha a célpont 20% HP alatt van.
Serpent Sting: Buffolja a Steady shot-unkat, növeli a Chimera Shot sebzését, és még sebez is. Ha egyszer felraktuk és Chimerával frissítjuk, akkor nem kell többször felrakni.
Chimera Shot: A talent-ág legfőbb lövése, 2 részletben sebez: egy nagyobb fizikai sebzést, illetve a Serpent Sting-et felújítva egy kisebb Nature alapú sebzést.
Aimed Shot: Instant, nagyot üt, healing-csökkentő debuffot is ad.
Multi-Shot: Az Aimed-del közös CD-n van, tehát vagy Aimed vagy a Multit lőjük. Multi több (maximum 3) célpontot sebez, tehát ha több célpontunk van (és egyik sincs CC-zve), akkor Aimed helyett Multi-Shot-ot használunk. (Egy célpontra többet sebez az Aimed, plusz az instant is, tehát 1 célpontra Aimed marad.)
Steady Shot: A helykitöltő lövésünk, az egyetlen, ami nem instant, viszont elég sokat fogjuk ezt használni, amíg várunk a többi lövésre, hogy behűljön.
Arcane shot: Relatíve gyenge lövés, általában Steady Shot-ot lövünk helyette, mivel már 400 ArP-vel is erősebb. Viszont futás közben, amikor Steady Shot-ot nem tudnánk lőni és már nincs más instant lövésünk, ellőhetjük ezt is.
Rotáció
1.Hunter markot felrakni a célpontra,
2. A tankunkra ms-t, hogy ne agrózzuk le a bosst /elég sokáig bugos volt, és gyakran be is bugol így figyeljünk oda hogy működike, és ah igen miként./
3. Serpenting shototal nyitunk
4. Aimed shot /egy lent említett macroval (aimed, silince shot és a kill commandod egy lövéssel indítjuk/
5. Chimera shot
6. steady shot 3-4 a geartól, raid bufftől függően
7. Ha tálentolva van és úgy jön ki, még egy arcane shotot is be lehet iktatni
8. Rapid fire-t ilyenkor szoktam elnyomni, ha már biztosan megy a boss
9. Readiness, reseteli az összes spell cdjét ilyenkor gyorsan megismételem a 4-5. lépést és ismét rapid fire utána steady shot.
Kb. ennyi a dps rota; a rapid firet - bosstól függően, mennyi idő szükséges hozzá, belefér-e esetleg még egy kör, vagy hero-t mikor kapjuk - lehet váltogatni, ha van lehetőségünk, egy haste potit ez idő alatt még ha megiszunk, még nagyobb dps-t lehet elérni.
Combatban ugye egy ilyen potit lehet csak meginni, de ha a feing death-t elnyomjuk, ez leveszi és 60 másodperc után mehet a következő poti.
Ha a manánk kevésnek bizonyul, akkor az aspect of viperrel pár lövéssel ismét fullon vagyunk, és ismét max damage-t tudunk nyomni.
Nagyon hasznos kis spell a viper sting, amivel a manával rendelkező célpontoktól manát tudunk elszívni, így gyakorlatilag egész fight alatt nem kell a mana töltéssel bajlódnunk.
Sok célpont esetén, a volley a leghatásosabb, de a tankra ekkor mindenféleképpen tegyünk mst, mert hatalmas dps-t és agrót termel.
Survival tálent
Igazándiból pve-re én ezt a tálentet nem használom, csak bg-re és arénába, sokat nem tudok róla mondani, ami pve-re hasznos lehet.
Glyphek, encsizés gemelés kb azonos, 8%-os hit itt is fontos, bár itt a gemelés, encsizés inkább agira történjen, mert a tálent növeli.
Íme egy példa pve tálentre:
Link:
http://talent.mmo-champion.com/?hunter#ZL2pj3Ww6kTtYF,Qw--3q,11403
Ha nincs meg a hited, a focused aim-ra itt is tenni kell! Ha elég magas a crit-ed (50%+), akkor Expose Weakness-re 1 pont is elég.
Ha valahonnan el kell venned pontot (a hit miatt) és Expose Wekaness-re kell a kettő, akkor a Hunting party-ról vehetsz el. Itt érdemes azért egyet tartani, hogy Replenishment-et adj a raid-nek.
Kill shot-Explosive shot-Aimed shot, ha ezek cd-n vannak, mehet a Steady shot. Serpent sting és Black arrow dotja legyen fent mindíg(ha nincs cd-n). Lock and load esetén ne azonnal egymás után lődd az Explosivot, hanem várj 1-2 secet, hogy lemenjen az előző.
PVP
A lényeg itt is az hogy az ideális hit meglegyen ami pvp környezetben 5% hitet jelent.
Bm tálent itt sem túlságosan hatékony; bg-n a petet, ha leölik, elég nehéz újra felgyógyítani éledésnél és már meg is vagyunk lőve, nem igazán használják.
Link: http://www.imageserve.info/img_store/2011/02/10/b/b76006c0546a10849dae76716d42238a.jpg
Mm pvp
Ahogy tapasztaltam bg-ken jön legjobban jól viszonylag nagyobb dpse miatt a survi-val szemben, viszont kevésbé jön jól arénában vagy ha közel vannak nagyon hozzánk.
Link: http://talent.mmo-champion.com/?hunter#fQ0dkwnNp7sTb5,wHee-3,11403
Azonban bg-n távolból, ha sokan vagyunk, egy-egy multi-, aimed- vagy chimera shottal könnyen dps elsők is lehetünk.
Survival pvp
Link: http://4.bp.blogspot.com/_isLwaOjThfE/SY6RMXdO6wI/AAAAAAAAATg/OXJYcOmZ-JA/s1600-h/0-53-18.jpg
vagy http://4.bp.blogspot.com/_isLwaOjThfE/SZnMDmVW02I/AAAAAAAAAT4/_O4orEhNTgQ/s1600-h/Survival+0-20-51+Survival+PvP+Double+DPS.jpg
Lényegében ez a két fő típus, közte lehet további pár tálentpont eltérés, nagyon sok féle van, itt-ott egy két módosítással.
Bg-re, és arénába is ezt használom. Csapdákra, altatás, fear miatt csapatársunkat megvédhetjük arénában, egy-egy játékost ki tudunk kapcsolni, lassítani.
Glypheket itt csapdákra, egy-egy lövés cdjének csökkentésére pakoljuk be.
Rotáció erősen helyzetfüggő mikor és mit használunk, petet mikor küldjük ki stb... Arénában pedig különösen igaz ez, lock kasztolását amikor szakítani kell, vagy a healart fagyasztani stb...
Minden más:
Stat-ok
Amilyen stat-okat gear-cserénél figyelembe kell venni: Hit, ArP, Agility, Crit, Intellect, Haste, AP
Ezek a statok számítanak nekünk, méghozzá ebben a sorrendben.
Hit: a legfontosabb, minden körülmények között legyen meg 8%.
Armor Penetration: Ha el tudod érni az 1000-es szintet ArP-vel, akkor érdemes rágyúrni, ilyenkor az ArP többet ér már MM talenten, mint az Agility. Az ArP exponenciálisan skálázódik, azaz minél több van belőle, annál nagyobb upgrade még 1 belőle, egészen az 1400-as csúcsig (hard cap), amin túl már semmit nem ér. Tehát ha ArP-ra mész, akkor nem éri meg fele gemeket kicserélni, másik felét Agi-n hagyni, mert rosszabb lesz a végeredmény, mintha valamelyikhez ragaszkodtál volna.
Agility: AP-t és Critet ad.
Crit: Kritikus sebzés esélyét növeli.
Intellect: Növeli a manánkat (kevésbé fogyunk ki), és a Careful Aim talenttel minden egyes Intellect után 1 AP-t kapunk.
AP: sebzés növekszik.
Haste: gyorsabban lövünk Auto és Steady shotot. Kevésbé fontos.
Tehát a lista így néz ki ArP-re gyúrva:
Hit > ArP > Agi > Crit > Int/AP/Haste
Ha nem ArP-re gemelsz, akkor az ArP csak Agility mögé fér be.
Fontos: Az ArP SV talenten kevesebbet ér, ott Agility jóval tovább lesz mindig az erősebb, így ha elsősorban SV-ként játszol, akkor nem érdemes ArP-ra menned, maradj Agility-re gemelve, amíg el nem tudsz érni olyan 1200+ ArP-t, onnantól SV-ként is ArP kezd jobb lenni.
Tehát elsődlegesen legfontosabb stat amelynek ideális elérésére törekednünk kell, az a hit.
Maga a hit azt mutatja meg, hogy mekkora esélyünk van eltalálni egy adott célpontot.
Egy veled egy szintű célpontra 5% esélyed van, hogy nem találod el, szóval a hited csak 95%.
Tehát egy 83 szintű raid boss ellen 8% hited kell, hogy legyen.
Továbbá a peted a te hited után is kap, így ő is kevesebbet fog misselni.
Hit rating eléréseinek lehetőségei:
Focus aim, max 3pontra kitálentolva, 3% hitet eredményez, továbbá ha raidben van dreanei, az ő faji képessége is ad a raidnak 1% hitet.
Ha tálentből és faji képességből sem kapsz hitet, 263 hitet kell elérned ahhoz, hogy ne legyen missed. Ezt potival, encsivel, gemeléssel, kajával tudod elérni, vagy elsősorban megfelelő felszereléssel.
Ez nagyon fontos mivel a hunter ritkán lő, de akkor nagyot, és egy rosszkor bekövetkező miss jelentős dps csökkenést eredményez.
Pvp-ben pedig, egy-egy lassító buff-leszedő spell ha nem talál be, kellemetlen lehet.
Gear mellett ezeknek a megléte és összeszedettsége sokkal inkább tetszetős a guild számára, mint valami irtó nagy gs, hisz azt jelentheti, törődsz a kariddal. Tehát a dps mellett nem egy elhanyagolható szempont, hogy EZ alapján is megítélhetnek benneteket. (Meg is teszik sok helyen - Lys)
Head: Arcanum of Torment (Ebon Blade Revered kell hozzá, de Bind on Account, tehát elég ha annak a karakterednek van meg a repuja, aki megveszi, utána átküldheted account-on belül.) (Régebben TAURIn bugos volt, ha megjavították, jóóóó - Lys)
Powerful Stats
Icescale Leg Armor (vagy LW-ként: Nerubian Leg Reinforcements)
Greater Assault (vagy LW-ként: Fur Lining - Attack Power)
Eternal Belt Buckle (+ 1 gem-socket)) (Nem elfelejtendő, de nem konkrét encsi - Lys)
Major Agility (vagy Engineer-ként: Flexweave Underlay)
Superior Agility (vagy ha hit kell: Icewalker) (vagy ha sokat kell fight közben helyezkedni: Cat's Swiftness) (vagy Engineer-ként: Nitro Boosts)
Major Agility (vagy ha hit kell Precision) (vagy Engineer-ként: Hand-Mounted Pyro Rocket vagy Hyperspeed Accelerators)
Heartseeker Scope
Massacre
Exceptional Agility vagy Superior Potency (vagy ha hit kell: Accuracy)
Assault Chest: Leg: Wrist: (Waist: Back: Feet: Hands: Ranged weapon: 2H Weapon: 1H Weapon: Finger: Csak Enchantereknek van:
Gemelés
A fentiek alapján a gemelés is elsődlegesen hit, agi-arp, crit.
Fejesbe csakis Relentless Earthsiege Diamondot használjunk. (Chaotic Skyflare Diamond miért nem jó? Vagy miért csakis? - Lys)
Többibe a socket színének megfelelő gemet tegyünk, 16 agi, 16 arp, 8 agi - 8 crit vagy 8 agi - 8 hit.
Raidekre plusz buffok, avagy mit együnk mit igyunk raideken
Elixir of mighty agility 45 agi-t ad egy órára vagy, flask of endless rage, utóbbi halálkor nem esik le, előbbiből pedig kapunk critet is, meg ap-t is.
Blackened dragonfin szintén agi-t ad, ami megint nagyon jó nekünk, valamint agi-s scroll-t használjunk még.
A petet is buffolhatjuk ilyen módon, strenght-es scroll-t tegyünk rá, valamint cookinggal tudunk csinálni csak neki való kaját: spiced mammoth threats, 30 strenghtet, és 30 staminát ad a petünknek.
Lövedékek
Ezek 2 tipusba sorolhatók nyilak (bow, crowwbow) és töltények (gun). Nyíl: Saronite Razorheads. Töltények: Mammoth Cutters.
(Engi proffal lehet mindkettőt előállítani így jó ha ez a profunk, saját magunk tudjuk craftolni.)
Professional
Szettitemek, felszerelés
Általában a legerősebb gear úgy áll össze, hogy 4 db szettitemet hordasz 1 darab szett-en kivüli item-mel, ez általában a kesztyű vagy a nadrág.
Pet tálentek
Link: http://www.imageserve.info/img_store/2011/02/10/7/711d9d758328187bfcc54a7679199b68.jpg
vagy
http://www.imageserve.info/img_store/2011/02/10/9/993385d394eb837fb6611facce46b43c.jpg
Hát itt egy pár általam használt pet tálent.
Ahogy a neten annak idején keresgettem, a raptor az a faj, amelyik ezzel a tálentel nyomja a legnagyobb dps-t. Ha harc van, időközönként ad egy buffot amivel az attack powerünket növeli meg 10 másodpercre. Pvp környezetben pedig tud charegolni is, ami jól jöhet.
A másik fő fajta a pók, aminek a spéci képessége az, hogy hálót dob az ellenségre, ennek igazi haszna csak pvpben van, de pve környezetben ez manát tölt vissza nekünk 10 secre.
Raid környezetben a pók vált be eddig legjobban nekem.
De vannak még más fajta típusú petek is amit ki lehet próbálni.
Macska, tigris félé igen nagyobb agrót termelnek fejlődni nem rosszak. Farkas szintén dps-ben megint az élen van.
Dragonhalk, pvp környezetben hasznos. Medve típusúak fejlődni jók, tudnak tauntolni, charegolni, armorjuk, hpjuk is több.
Pet spellek:
A miénk mellett alul megtaláljuk a pet spellbookját is, itt az összes aktiválható spellt kapcsoljuk be, hogy a harcok közben megfelelően működjenek.
Egy pár hasznos tipp:
Ha a bm tálentünk már nincs meg és egy surv-it, egy mm-et használunk tálentként a peteknek csak 16 tálentpontot fogunk kapni, mivel itt maga a vadász a dominánsabb a petnél így ezt ily módon csökkentik.
Azonban ha van maximális 5 db petünk, akkor egyiket „feláldozzuk” visszatálentolunk bmre, és egyesével minden petet újra tálentelünk 20 pontig. Majd azt a petet amit nem nagyon akrunk használni, magunk mellé vesszük és így törüljük a bm tálentet, majd visszatálentelünk mm-re vagy sw-re. Így a mellettünk maradt pet 16 tálentpontra lecsökken, de a táskában maradt petek tálentpontja ugyan úgy megmarad 20 és azokat tudjuk használni.
Térsebzést okozó célpontál a petet érdemes passzívon hagyni, mert igen könnyen meghal, és a kill commandot így nem tudjuk majd használni.
Macrok
Hunter's Mark / Focus makró
Ezzel a makróval intézem az addokra való HM feltételét, illetve ha baráti célpontra nyomom rá, akkor berakja focus-ba. (Illetve az Alt nyomvatartásával ehetőségem van ellenséges célpontot is berakni focusba HM felpakolása helyett.)
#showtooltip Hunter's Mark
/console Sound_EnableSFX 0
/cast [harm] Hunter's Mark
/focus [help][modifier:alt]
/console Sound_EnableSFX 1
Misdirection-makró
Ezzel a makróval szoktam MD-t küldeni. Ha a target-em barátságos, ő lesz az MD célpontja. Ha nem (vagy nincs célpontom), akkor a focus-omra (amit a fenti makróval állítottam be) rakom fel. Ha se a célpontom nem megfelelő, és friendly focus-om sincs, akor a petemre castolja.
#showtooltip Misdirection
/cast [help] Misdirection; [@focus,help] Misdirection; [@pet,exists,nodead] Misdirection
Aimed Shot
#showtooltip Aimed Shot
/console Sound_EnableSFX 0
/startattack [harm]
/cast Silencing Shot
/cast Aimed Shot
/cast [@pettarget,exists] Bite
/cast [@pettarget,exists] Rabid
/cast [@pettarget,exists] Kill Command
/console Sound_EnableSFX 1
Viper-makró
Csak föléviszed az egeret, elnyomod, és máris kapod a manát, miközben DPS-elhetsz tovább.
#showtooltip Viper Sting
/cast [target=mouseover,exists,harm][exists,harm] Viper Sting
Gyakori bugok:
A petek lépten-nyomon bebugolnak vagy bugosak egy-két tulajdonságuk alapján mindig.
Legyen nálunk ezért mindig több fajta pet ha az egyikkel történik valami. Régebben bg közben ha cseréltünk hajlamosak voltak elveszni, és arénán is tűnt már el petem úgyhogy mikor cserélünk, ne ilyen területen változtassunk.
Ezen bugok miatt gyakran nem tudunk újat befogni, vagy támadásra sem tudjuk őket küldeni, ami igen nagy érvágás a dpsünk szempontjából.
A pet spelljei egy jó ideje nem jönnek elő, így változtatni sem tudunk rajta. Ezért raid közben figyeljünk, nehogy agresszív módban maradjon, mert behúzhat egy két nem kívánt mobot.
Hunter mark nem akarja megadni az ap-t, fórumon ennyi volt a válasz hogy probléma nem a Hunter's Markkal van, hanem azokat a spellekkel, amik ranged ap-bók kapna coffet, ugyanis ezek jelenleg csak a karakterlapon megjelenő ap x%-át kapják meg. Későbbi mangosban van hozzá fix. Úgyhogy várunk a fixre.
Chimera shot sem tökéletes, pontosan nem tudom mi baja, de 5-6kval simán kisebbet lő, mint egy jó pár hete, nagyon kellemetlen a dps miatt. Fórumon a válasz még nem fixelve… Várunk erre is.
Auto shot bug, a bugok közül ez az egyik legkellemetlenebb és legidegesítőbb bug. Ha túl gyorsan kasztoljuk a steady shot-ot, vagy ha targetet váltunk, és mikor újra rátargetelünk a bossra elég gyakran bebugol, csak a spelles lövések mennek ki auto shot nincs.
Ami elég nagy érvágás a hunternke mert a sebzésének nagy részét ez teszi ki, így ha későn vesszük, észre ismételten sokat bukhatunk.
Megoldás, hogy ha szükséges egyszer kétszer le fel targetelünk a bossról míg ismételten el nem indul az auto shot is. Erre nagyon figyeljünk a harc közben.
Mindezen bugok mellett, amik vannak, és talán nem is a legerősebb kasztok közé tartozik, valamint az a tény hogy egyre kevésbé tartják fontosnak a raideken. Már számos guild egyre, és egyre kisebb hangsúlyt fektet rá, fórumokon és egyéb oldalakon is olvasható hogy egy jó raid összeállításban is inkább dk-kat, papokat és palákat visznek jobban. Hunterből pedig elég egy is, jobbára hogy a neki való mailes cuccok ne menjenek disencsire. Mégis megéri kitartani mellette, számomra egy pár más típusú kaszt, kipróbálása után is az egyik legszebben kivitelezett karakter, a Hunter.
Legszebben és legtisztábban talán ezzel lehet játszani, különösebben nincs is semmi mások által utált, idegesítő spellje. Nem tartozik a bonyolultan játszható karakterek közé, viszont igazán jól nyomni már sokkal nehezebb.
Raid környezetben is igen szépen megállja a helyét a dpsben, a 10%os ap aurája sem jön rosszul, az aspect of wild, ami szintén megkönnyíti a healok dolgát és még egy pár apró dolog, amit észre sem vesszünk, de sokszor nagyon jól jön.
Különböző packok, amivel gyorsabban futhatunk, a számtalan félre track, amivel a különböző típusú élőlényeket tudunk megfigyelni, becserkészni már nagyobb távolságról is.
Feign Death ami számos nehéz pillanatból tud minket kimenteni, különböző petekket befogó képesség igen színessé és élvezetessé teszi számunkra a játékot.
Még több infó a Hunterekről:
http://wowhunter.mindenkilapja.hu/html/18492379/render/hunter-leirasa
http://www.worldofwarcraft.hu/forum/130
By: Edermester
PVE:
1.Bm tálent
Igazándiból, miután nagyon le lett csökkentve a pet ereje, a fejlődésen kívül nem tanácsos raideken használni, ezért erről több szót nem is írnék. (Hát, azért lehetne talán... - Lys)
2.Mm tálent
Előnyei:
Ahogy néztem, naxxos felszerelésben már sokkal kifizetődőbb, nagyobb dps, mint survin.
Egyszerűbb a rotáció. Ha nincs dk a raidben, plusz 10% ap-t ad (ha ki van tálentolva).
Hátrányai:
Mana igényesebb. Kisebb hp-val rendelkező mobok, bossok, instás bossoknál kisebb a dps, valamint a sok mozgásos bossok esetén a steady shot, és az auto shot nagyon sok veszteséget jelent a damage done-ban.
3.Survivor tálent
Előnyei:
Előnyösebb a kisebb hp-jú bossok esetén. Jó mana-háztartás. A sok mozgást igénylő bossoknál hatékonyabb. Talentelve: manát tölt vissza (Replenishment-et ad).
Hátrányai:
Rotáció picit bonyolultabb. Nagyobb gs felett kevésbé hatékony és folyamatosan csökken a dps.
Összegezve, az MM tálent folyamatosan erősödik, minél jobb lesz a gear. annál nagyobb sebzést lehet vele elérni.
A felszerelés statjai (uldu dropjában már jelentős mennyiségű az Armor Penetration) még jobban MM tálentnek kedveznek.
Sv tálentet csak akkor használjuk, ha kevés a manánk, hc-kon vagy max 10-es raideken, ahol kevés játékos buffját kapjuk meg.
Magáról a télentről:
Link: http://talent.mmo-champion.com/?hunter#ZLKMj5BtBwW11,,12166
Ez az én jelenlegi tálentem. A hitem felszerelésből - és mivel draenei vagyok - megvan 8%, tehát nincs missem. Ezen a tálenten természetesen lehet és kell is változtatni a raid állásának, és a gearnak megfelelően.
Ha nincs meg a hit, akkor Focused aim-re annyi pontot kell rakni, amivel megvan a 8%. Ha ez megvan, akkor még egy tálentpontot tudunk nyerni a Trueshot Auraról, ha levesszük. Ha van másik hunter raidban, vagy dk, esetleg cement sámán, ő is megadja a raidnak a 10%-os ap-t, így mi onnan egyet le tudunk venni. Hunter’s markra nem árt tenni, nagyon sok manát meg lehet vele spórolni, ha van még hunter a raidben, nekik is nagyon hasznos.
Arcane shot, bár nekem már nincsen rátálentolva, de megéri mindenféleképpen, míg kevés az arp-nk. 4-6k-t critel, úgyhogy nem keveset sebez. Ha már elérjük a 300 arp-t, vehetünk le róla tálentpontot. De addig nyugodtan tehetünk rá, elég szépet lehet vele lőni.
Mivel általában mindig van dk raidben, Thueshot aurára nem igazán fontos tenni. Valamint a steady shot shotra sem feltétlenül szükséges raknunk, sok dpst nem vesztünk vele.
Ha a hitünk megvan, valamint, aurára se teszünk, akkor a nyert tálentpontokat a steady shotra tegyük.
Silence shot, annó nekem sem volt kitálentolva, mivel pvpben van igazán szerepe, de miután mondták megéri, tettem rá én is. (És akkor miért is jó? Ez nem derült ki.. vagy csak egy huntinak legyen meg a raidben, mert bossnál kellhet? - Lys)
Elég szépeket lövöldöz, ha critel 2-3,5k-t úgy, hogy szinte semmibe nem kerül. Egy macroval pedig nagyon szépen beilleszthető a rotációba. Ezt mindenféleképpen tálentoljuk ki.
Glyph-ek:
MM-ként a major glyph-jeink a következők legyenek: Serpent Sting, Steady Shot, Kill shot.
Serpent sting, mivel első perctől rajta van a célponton, míg él, így a hatása végig megmarad. Haszna abban rejlik, hogy a Chimera Shot-tal 10 secenként újra felrakjuk a Serpent Sting-et, tehát semmit nem érünk, hogy tovább lenne fent. Viszont a Chimera Shot leírásában az szerepel, hogy van egy alap sebzés, és mellé egy Nature alapú sebzés, ami megegyezik a Serpent Stingünk teljes időtartalmával vett sebzésével. Mivel a glyph a 15 sec-es, 5-öt tickelő SS-ből csinál 21 sec-es-t, ami 7-et tickel, így annak sebzése megnő 40%-kal, így a Chimera Shot nature sebzése is nő 40%-kal.
Jelenleg, ahogy észrevettem, bugos a chimera shot, még nem fixelték, így nagyon nagy dps vesztést jelent, viszont elég hosszú idő után, most nagyon jól működik serpenting shot, igen nagyokat critel, ezt a serpent sting glyphet nagyon ajánlatos feltenni.
Kill shot glyph a spell cdjét csökkenti.
Aimed, chimera shot glyphek... A dps rotációt megváltoztatják, alapból egyforma cdn van, így egymás után sorba ki lehet lőni.
Én jelenleg még a Glyph of Trueshot Aura-t használom. Az a baj vele, hogy ha más kasztok ,amik adják ugyan ezt az aurát jelen vannak a raidben, felülírják azt és így elveszti a hatását.
Minor glyph-eknek Feign Death, Revive pet, Mend pet-et érdemes berakni.
Főbb spellek:
Silencing Shot: Keveset sebez, viszont nem kerül global cd-be, tehát nem hátráltat semmilyen más lövést, ennek köszönheti előkelő helyezését. Érdemes a Chimera-, Aimed-, Kill és Steady shot-okhoz hozzámakrózni, utána elfelejtheted.
Kill Shot: A legerősebb lövésünk, de csak akkor használhatjuk, ha a célpont 20% HP alatt van.
Serpent Sting: Buffolja a Steady shot-unkat, növeli a Chimera Shot sebzését, és még sebez is. Ha egyszer felraktuk és Chimerával frissítjuk, akkor nem kell többször felrakni.
Chimera Shot: A talent-ág legfőbb lövése, 2 részletben sebez: egy nagyobb fizikai sebzést, illetve a Serpent Sting-et felújítva egy kisebb Nature alapú sebzést.
Aimed Shot: Instant, nagyot üt, healing-csökkentő debuffot is ad.
Multi-Shot: Az Aimed-del közös CD-n van, tehát vagy Aimed vagy a Multit lőjük. Multi több (maximum 3) célpontot sebez, tehát ha több célpontunk van (és egyik sincs CC-zve), akkor Aimed helyett Multi-Shot-ot használunk. (Egy célpontra többet sebez az Aimed, plusz az instant is, tehát 1 célpontra Aimed marad.)
Steady Shot: A helykitöltő lövésünk, az egyetlen, ami nem instant, viszont elég sokat fogjuk ezt használni, amíg várunk a többi lövésre, hogy behűljön.
Arcane shot: Relatíve gyenge lövés, általában Steady Shot-ot lövünk helyette, mivel már 400 ArP-vel is erősebb. Viszont futás közben, amikor Steady Shot-ot nem tudnánk lőni és már nincs más instant lövésünk, ellőhetjük ezt is.
Rotáció
1.Hunter markot felrakni a célpontra,
2. A tankunkra ms-t, hogy ne agrózzuk le a bosst /elég sokáig bugos volt, és gyakran be is bugol így figyeljünk oda hogy működike, és ah igen miként./
3. Serpenting shototal nyitunk
4. Aimed shot /egy lent említett macroval (aimed, silince shot és a kill commandod egy lövéssel indítjuk/
5. Chimera shot
6. steady shot 3-4 a geartól, raid bufftől függően
7. Ha tálentolva van és úgy jön ki, még egy arcane shotot is be lehet iktatni
8. Rapid fire-t ilyenkor szoktam elnyomni, ha már biztosan megy a boss
9. Readiness, reseteli az összes spell cdjét ilyenkor gyorsan megismételem a 4-5. lépést és ismét rapid fire utána steady shot.
Kb. ennyi a dps rota; a rapid firet - bosstól függően, mennyi idő szükséges hozzá, belefér-e esetleg még egy kör, vagy hero-t mikor kapjuk - lehet váltogatni, ha van lehetőségünk, egy haste potit ez idő alatt még ha megiszunk, még nagyobb dps-t lehet elérni.
Combatban ugye egy ilyen potit lehet csak meginni, de ha a feing death-t elnyomjuk, ez leveszi és 60 másodperc után mehet a következő poti.
Ha a manánk kevésnek bizonyul, akkor az aspect of viperrel pár lövéssel ismét fullon vagyunk, és ismét max damage-t tudunk nyomni.
Nagyon hasznos kis spell a viper sting, amivel a manával rendelkező célpontoktól manát tudunk elszívni, így gyakorlatilag egész fight alatt nem kell a mana töltéssel bajlódnunk.
Sok célpont esetén, a volley a leghatásosabb, de a tankra ekkor mindenféleképpen tegyünk mst, mert hatalmas dps-t és agrót termel.
Survival tálent
Igazándiból pve-re én ezt a tálentet nem használom, csak bg-re és arénába, sokat nem tudok róla mondani, ami pve-re hasznos lehet.
Glyphek, encsizés gemelés kb azonos, 8%-os hit itt is fontos, bár itt a gemelés, encsizés inkább agira történjen, mert a tálent növeli.
Íme egy példa pve tálentre:
Link:
http://talent.mmo-champion.com/?hunter#ZL2pj3Ww6kTtYF,Qw--3q,11403
Ha nincs meg a hited, a focused aim-ra itt is tenni kell! Ha elég magas a crit-ed (50%+), akkor Expose Weakness-re 1 pont is elég.
Ha valahonnan el kell venned pontot (a hit miatt) és Expose Wekaness-re kell a kettő, akkor a Hunting party-ról vehetsz el. Itt érdemes azért egyet tartani, hogy Replenishment-et adj a raid-nek.
Kill shot-Explosive shot-Aimed shot, ha ezek cd-n vannak, mehet a Steady shot. Serpent sting és Black arrow dotja legyen fent mindíg(ha nincs cd-n). Lock and load esetén ne azonnal egymás után lődd az Explosivot, hanem várj 1-2 secet, hogy lemenjen az előző.
PVP
A lényeg itt is az hogy az ideális hit meglegyen ami pvp környezetben 5% hitet jelent.
Bm tálent itt sem túlságosan hatékony; bg-n a petet, ha leölik, elég nehéz újra felgyógyítani éledésnél és már meg is vagyunk lőve, nem igazán használják.
Link: http://www.imageserve.info/img_store/2011/02/10/b/b76006c0546a10849dae76716d42238a.jpg
Mm pvp
Ahogy tapasztaltam bg-ken jön legjobban jól viszonylag nagyobb dpse miatt a survi-val szemben, viszont kevésbé jön jól arénában vagy ha közel vannak nagyon hozzánk.
Link: http://talent.mmo-champion.com/?hunter#fQ0dkwnNp7sTb5,wHee-3,11403
Azonban bg-n távolból, ha sokan vagyunk, egy-egy multi-, aimed- vagy chimera shottal könnyen dps elsők is lehetünk.
Survival pvp
Link: http://4.bp.blogspot.com/_isLwaOjThfE/SY6RMXdO6wI/AAAAAAAAATg/OXJYcOmZ-JA/s1600-h/0-53-18.jpg
vagy http://4.bp.blogspot.com/_isLwaOjThfE/SZnMDmVW02I/AAAAAAAAAT4/_O4orEhNTgQ/s1600-h/Survival+0-20-51+Survival+PvP+Double+DPS.jpg
Lényegében ez a két fő típus, közte lehet további pár tálentpont eltérés, nagyon sok féle van, itt-ott egy két módosítással.
Bg-re, és arénába is ezt használom. Csapdákra, altatás, fear miatt csapatársunkat megvédhetjük arénában, egy-egy játékost ki tudunk kapcsolni, lassítani.
Glypheket itt csapdákra, egy-egy lövés cdjének csökkentésére pakoljuk be.
Rotáció erősen helyzetfüggő mikor és mit használunk, petet mikor küldjük ki stb... Arénában pedig különösen igaz ez, lock kasztolását amikor szakítani kell, vagy a healart fagyasztani stb...
Minden más:
Stat-ok
Amilyen stat-okat gear-cserénél figyelembe kell venni: Hit, ArP, Agility, Crit, Intellect, Haste, AP
Ezek a statok számítanak nekünk, méghozzá ebben a sorrendben.
Hit: a legfontosabb, minden körülmények között legyen meg 8%.
Armor Penetration: Ha el tudod érni az 1000-es szintet ArP-vel, akkor érdemes rágyúrni, ilyenkor az ArP többet ér már MM talenten, mint az Agility. Az ArP exponenciálisan skálázódik, azaz minél több van belőle, annál nagyobb upgrade még 1 belőle, egészen az 1400-as csúcsig (hard cap), amin túl már semmit nem ér. Tehát ha ArP-ra mész, akkor nem éri meg fele gemeket kicserélni, másik felét Agi-n hagyni, mert rosszabb lesz a végeredmény, mintha valamelyikhez ragaszkodtál volna.
Agility: AP-t és Critet ad.
Crit: Kritikus sebzés esélyét növeli.
Intellect: Növeli a manánkat (kevésbé fogyunk ki), és a Careful Aim talenttel minden egyes Intellect után 1 AP-t kapunk.
AP: sebzés növekszik.
Haste: gyorsabban lövünk Auto és Steady shotot. Kevésbé fontos.
Tehát a lista így néz ki ArP-re gyúrva:
Hit > ArP > Agi > Crit > Int/AP/Haste
Ha nem ArP-re gemelsz, akkor az ArP csak Agility mögé fér be.
Fontos: Az ArP SV talenten kevesebbet ér, ott Agility jóval tovább lesz mindig az erősebb, így ha elsősorban SV-ként játszol, akkor nem érdemes ArP-ra menned, maradj Agility-re gemelve, amíg el nem tudsz érni olyan 1200+ ArP-t, onnantól SV-ként is ArP kezd jobb lenni.
Tehát elsődlegesen legfontosabb stat amelynek ideális elérésére törekednünk kell, az a hit.
Maga a hit azt mutatja meg, hogy mekkora esélyünk van eltalálni egy adott célpontot.
Egy veled egy szintű célpontra 5% esélyed van, hogy nem találod el, szóval a hited csak 95%.
Tehát egy 83 szintű raid boss ellen 8% hited kell, hogy legyen.
Továbbá a peted a te hited után is kap, így ő is kevesebbet fog misselni.
Hit rating eléréseinek lehetőségei:
Focus aim, max 3pontra kitálentolva, 3% hitet eredményez, továbbá ha raidben van dreanei, az ő faji képessége is ad a raidnak 1% hitet.
Ha tálentből és faji képességből sem kapsz hitet, 263 hitet kell elérned ahhoz, hogy ne legyen missed. Ezt potival, encsivel, gemeléssel, kajával tudod elérni, vagy elsősorban megfelelő felszereléssel.
Ez nagyon fontos mivel a hunter ritkán lő, de akkor nagyot, és egy rosszkor bekövetkező miss jelentős dps csökkenést eredményez.
Pvp-ben pedig, egy-egy lassító buff-leszedő spell ha nem talál be, kellemetlen lehet.
Gear mellett ezeknek a megléte és összeszedettsége sokkal inkább tetszetős a guild számára, mint valami irtó nagy gs, hisz azt jelentheti, törődsz a kariddal. Tehát a dps mellett nem egy elhanyagolható szempont, hogy EZ alapján is megítélhetnek benneteket. (Meg is teszik sok helyen - Lys)
Head: Arcanum of Torment (Ebon Blade Revered kell hozzá, de Bind on Account, tehát elég ha annak a karakterednek van meg a repuja, aki megveszi, utána átküldheted account-on belül.) (Régebben TAURIn bugos volt, ha megjavították, jóóóó - Lys)
Powerful Stats
Icescale Leg Armor (vagy LW-ként: Nerubian Leg Reinforcements)
Greater Assault (vagy LW-ként: Fur Lining - Attack Power)
Eternal Belt Buckle (+ 1 gem-socket)) (Nem elfelejtendő, de nem konkrét encsi - Lys)
Major Agility (vagy Engineer-ként: Flexweave Underlay)
Superior Agility (vagy ha hit kell: Icewalker) (vagy ha sokat kell fight közben helyezkedni: Cat's Swiftness) (vagy Engineer-ként: Nitro Boosts)
Major Agility (vagy ha hit kell Precision) (vagy Engineer-ként: Hand-Mounted Pyro Rocket vagy Hyperspeed Accelerators)
Heartseeker Scope
Massacre
Exceptional Agility vagy Superior Potency (vagy ha hit kell: Accuracy)
Assault Chest: Leg: Wrist: (Waist: Back: Feet: Hands: Ranged weapon: 2H Weapon: 1H Weapon: Finger: Csak Enchantereknek van:
Gemelés
A fentiek alapján a gemelés is elsődlegesen hit, agi-arp, crit.
Fejesbe csakis Relentless Earthsiege Diamondot használjunk. (Chaotic Skyflare Diamond miért nem jó? Vagy miért csakis? - Lys)
Többibe a socket színének megfelelő gemet tegyünk, 16 agi, 16 arp, 8 agi - 8 crit vagy 8 agi - 8 hit.
Raidekre plusz buffok, avagy mit együnk mit igyunk raideken
Elixir of mighty agility 45 agi-t ad egy órára vagy, flask of endless rage, utóbbi halálkor nem esik le, előbbiből pedig kapunk critet is, meg ap-t is.
Blackened dragonfin szintén agi-t ad, ami megint nagyon jó nekünk, valamint agi-s scroll-t használjunk még.
A petet is buffolhatjuk ilyen módon, strenght-es scroll-t tegyünk rá, valamint cookinggal tudunk csinálni csak neki való kaját: spiced mammoth threats, 30 strenghtet, és 30 staminát ad a petünknek.
Lövedékek
Ezek 2 tipusba sorolhatók nyilak (bow, crowwbow) és töltények (gun). Nyíl: Saronite Razorheads. Töltények: Mammoth Cutters.
(Engi proffal lehet mindkettőt előállítani így jó ha ez a profunk, saját magunk tudjuk craftolni.)
Professional
Szettitemek, felszerelés
Általában a legerősebb gear úgy áll össze, hogy 4 db szettitemet hordasz 1 darab szett-en kivüli item-mel, ez általában a kesztyű vagy a nadrág.
Pet tálentek
Link: http://www.imageserve.info/img_store/2011/02/10/7/711d9d758328187bfcc54a7679199b68.jpg
vagy
http://www.imageserve.info/img_store/2011/02/10/9/993385d394eb837fb6611facce46b43c.jpg
Hát itt egy pár általam használt pet tálent.
Ahogy a neten annak idején keresgettem, a raptor az a faj, amelyik ezzel a tálentel nyomja a legnagyobb dps-t. Ha harc van, időközönként ad egy buffot amivel az attack powerünket növeli meg 10 másodpercre. Pvp környezetben pedig tud charegolni is, ami jól jöhet.
A másik fő fajta a pók, aminek a spéci képessége az, hogy hálót dob az ellenségre, ennek igazi haszna csak pvpben van, de pve környezetben ez manát tölt vissza nekünk 10 secre.
Raid környezetben a pók vált be eddig legjobban nekem.
De vannak még más fajta típusú petek is amit ki lehet próbálni.
Macska, tigris félé igen nagyobb agrót termelnek fejlődni nem rosszak. Farkas szintén dps-ben megint az élen van.
Dragonhalk, pvp környezetben hasznos. Medve típusúak fejlődni jók, tudnak tauntolni, charegolni, armorjuk, hpjuk is több.
Pet spellek:
A miénk mellett alul megtaláljuk a pet spellbookját is, itt az összes aktiválható spellt kapcsoljuk be, hogy a harcok közben megfelelően működjenek.
Egy pár hasznos tipp:
Ha a bm tálentünk már nincs meg és egy surv-it, egy mm-et használunk tálentként a peteknek csak 16 tálentpontot fogunk kapni, mivel itt maga a vadász a dominánsabb a petnél így ezt ily módon csökkentik.
Azonban ha van maximális 5 db petünk, akkor egyiket „feláldozzuk” visszatálentolunk bmre, és egyesével minden petet újra tálentelünk 20 pontig. Majd azt a petet amit nem nagyon akrunk használni, magunk mellé vesszük és így törüljük a bm tálentet, majd visszatálentelünk mm-re vagy sw-re. Így a mellettünk maradt pet 16 tálentpontra lecsökken, de a táskában maradt petek tálentpontja ugyan úgy megmarad 20 és azokat tudjuk használni.
Térsebzést okozó célpontál a petet érdemes passzívon hagyni, mert igen könnyen meghal, és a kill commandot így nem tudjuk majd használni.
Macrok
Hunter's Mark / Focus makró
Ezzel a makróval intézem az addokra való HM feltételét, illetve ha baráti célpontra nyomom rá, akkor berakja focus-ba. (Illetve az Alt nyomvatartásával ehetőségem van ellenséges célpontot is berakni focusba HM felpakolása helyett.)
#showtooltip Hunter's Mark
/console Sound_EnableSFX 0
/cast [harm] Hunter's Mark
/focus [help][modifier:alt]
/console Sound_EnableSFX 1
Misdirection-makró
Ezzel a makróval szoktam MD-t küldeni. Ha a target-em barátságos, ő lesz az MD célpontja. Ha nem (vagy nincs célpontom), akkor a focus-omra (amit a fenti makróval állítottam be) rakom fel. Ha se a célpontom nem megfelelő, és friendly focus-om sincs, akor a petemre castolja.
#showtooltip Misdirection
/cast [help] Misdirection; [@focus,help] Misdirection; [@pet,exists,nodead] Misdirection
Aimed Shot
#showtooltip Aimed Shot
/console Sound_EnableSFX 0
/startattack [harm]
/cast Silencing Shot
/cast Aimed Shot
/cast [@pettarget,exists] Bite
/cast [@pettarget,exists] Rabid
/cast [@pettarget,exists] Kill Command
/console Sound_EnableSFX 1
Viper-makró
Csak föléviszed az egeret, elnyomod, és máris kapod a manát, miközben DPS-elhetsz tovább.
#showtooltip Viper Sting
/cast [target=mouseover,exists,harm][exists,harm] Viper Sting
Gyakori bugok:
A petek lépten-nyomon bebugolnak vagy bugosak egy-két tulajdonságuk alapján mindig.
Legyen nálunk ezért mindig több fajta pet ha az egyikkel történik valami. Régebben bg közben ha cseréltünk hajlamosak voltak elveszni, és arénán is tűnt már el petem úgyhogy mikor cserélünk, ne ilyen területen változtassunk.
Ezen bugok miatt gyakran nem tudunk újat befogni, vagy támadásra sem tudjuk őket küldeni, ami igen nagy érvágás a dpsünk szempontjából.
A pet spelljei egy jó ideje nem jönnek elő, így változtatni sem tudunk rajta. Ezért raid közben figyeljünk, nehogy agresszív módban maradjon, mert behúzhat egy két nem kívánt mobot.
Hunter mark nem akarja megadni az ap-t, fórumon ennyi volt a válasz hogy probléma nem a Hunter's Markkal van, hanem azokat a spellekkel, amik ranged ap-bók kapna coffet, ugyanis ezek jelenleg csak a karakterlapon megjelenő ap x%-át kapják meg. Későbbi mangosban van hozzá fix. Úgyhogy várunk a fixre.
Chimera shot sem tökéletes, pontosan nem tudom mi baja, de 5-6kval simán kisebbet lő, mint egy jó pár hete, nagyon kellemetlen a dps miatt. Fórumon a válasz még nem fixelve… Várunk erre is.
Auto shot bug, a bugok közül ez az egyik legkellemetlenebb és legidegesítőbb bug. Ha túl gyorsan kasztoljuk a steady shot-ot, vagy ha targetet váltunk, és mikor újra rátargetelünk a bossra elég gyakran bebugol, csak a spelles lövések mennek ki auto shot nincs.
Ami elég nagy érvágás a hunternke mert a sebzésének nagy részét ez teszi ki, így ha későn vesszük, észre ismételten sokat bukhatunk.
Megoldás, hogy ha szükséges egyszer kétszer le fel targetelünk a bossról míg ismételten el nem indul az auto shot is. Erre nagyon figyeljünk a harc közben.
Mindezen bugok mellett, amik vannak, és talán nem is a legerősebb kasztok közé tartozik, valamint az a tény hogy egyre kevésbé tartják fontosnak a raideken. Már számos guild egyre, és egyre kisebb hangsúlyt fektet rá, fórumokon és egyéb oldalakon is olvasható hogy egy jó raid összeállításban is inkább dk-kat, papokat és palákat visznek jobban. Hunterből pedig elég egy is, jobbára hogy a neki való mailes cuccok ne menjenek disencsire. Mégis megéri kitartani mellette, számomra egy pár más típusú kaszt, kipróbálása után is az egyik legszebben kivitelezett karakter, a Hunter.
Legszebben és legtisztábban talán ezzel lehet játszani, különösebben nincs is semmi mások által utált, idegesítő spellje. Nem tartozik a bonyolultan játszható karakterek közé, viszont igazán jól nyomni már sokkal nehezebb.
Raid környezetben is igen szépen megállja a helyét a dpsben, a 10%os ap aurája sem jön rosszul, az aspect of wild, ami szintén megkönnyíti a healok dolgát és még egy pár apró dolog, amit észre sem vesszünk, de sokszor nagyon jól jön.
Különböző packok, amivel gyorsabban futhatunk, a számtalan félre track, amivel a különböző típusú élőlényeket tudunk megfigyelni, becserkészni már nagyobb távolságról is.
Feign Death ami számos nehéz pillanatból tud minket kimenteni, különböző petekket befogó képesség igen színessé és élvezetessé teszi számunkra a játékot.
Még több infó a Hunterekről:
http://wowhunter.mindenkilapja.hu/html/18492379/render/hunter-leirasa
http://www.worldofwarcraft.hu/forum/130
By: Edermester