Rogue
Assasination: Ha szeretsz a többi játékostársad ellen harcolni, akkor ebbe a talent részbe pakolod bele a legtöbb talent pontodat.
Combat: Ha nem kedveled a lopózásból való támadást, de nagy sebzést akarsz okozni, akkor a legtöbb talent pontodat ebbe a talentfába rakod.
Subtlety: Ha látszólag a semmiből akarsz nagy sebzést osztani, akkor ebbe a talentfába pakolod a legtöbb talent pontodat.
Azeroth zsiványai - kik otthon érzik magukat az árnyak között s hihetetlen gyakorlottsággal képesek eltűnni az ember szeme elől - akkor érzik magukat a legjobban, ha a háttérben tevékenykedhetnek. A zsiványok igazán abban tűnnek ki, hogy maguk javára fordítanak bármilyen helyzetet, s hogy akkor csapnak le, amikor az a legnagyobb haszonnal kecsegtet. Ravasz trükkjeiknek, fizikai képességeiknek, a megtévesztésben, rejtőzködésben és álcázásban való kiemelkedő jártasságuknak köszönhetően a zsiványoknak nem okoz problémát, hogy tolvajként, gyilkosként, kémként, vagy éppen bérgyilkosként munkát találjanak maguknak. A zsivány karakterosztállyal igazán bonyolult és szórakoztató játszani. A sikered azon múlik, milyen jól tanultad meg, hogy hogyan is használhatod képességeidet, de a játékos a megfelelő tapasztalattal és tudással mestere lehet a zsivány karakternek.
Erősségei:
- A rejtőzködéssel kapcsolatos képességek lehetővé teszik a zsivány számára, hogy sokkal könnyebben eljusson bizonyos helyekre, mint a legtöbb egyéb karakterosztály képviselője.
- Az igen erős zárnyitás képességek / hozzáférés más osztályoknál nem áll rendelkezésre.
- A zsivány sprint (Sprint) képességének köszönhetően sokkal könnyebben el tud menekülni a csatából, s rövid ideig a sebességét is növelheti ezzel a képességgel utazás közben.
Gyengéi:
A Paladin és Harcos és Halállovag osztálynál kevésbé bírja a sebződést, mivel csak bőrszerkókat viselhet.
Engedélyezett fajok:
Ember (Human), Törpe (Dwarf), Éj elf (Night Elf), Ork (Orc), Élőhalott (Undead), Gnóm (Gnome), Troll , Vérelf (Bllod Elf)
Alap értékek: Életerő / Energia
Hozzáférhető felszerelés: ruházat, bőr
Hozzáférhető fegyverek: tőrök, dobófegyverek (képzést követően), egykezes kard (képzést követően), egykezes balta (képzést követően), egykezes buzogány (képzést követően) íj (képzést követően), számszeríj (képzést követően), puska (képzést követően).
Energia: A zsiványnak legtöbb képessége használatához energiára van szükség. Az energia az idő elteltével termelődik. Ez az energia mennyiség nem növelhető, viszont vannak olyan képességek, amelyek gyorsabbá teszik a visszatermelődését.
Tulajdonságok: Agility, Hit, Attack Power, Crit, Stamina, Haste, Armor Penetration, Expertise, Resilience
Combo Point: A legtöbb támadás ilyen pontot tesz rá a célpontra, de vannak olyanok is, amelyek ezt használják el. Ez egyfajta megjelölés, minél több van ebből a célponton, annál nagyobbat fog sebezni az a támadás, ami ezeket használja fel. Maximum 5 pont lehet egy ellenfélen.
Extrák:
Lopakodás (Stealth)
Kétkezes harc (Dual Wield)
Mérgek (Poisons)
Zárnyitás (Lock Picking)
Zsebmetszés (Pick Pocket)
Javasolt szakmák:
Skinning-Leatherworking: Skinnning a Crit bónusz miatt, LW-vel pedig megvarrod magadnak a saját ruháidat, és rengeteg attack powert rakhatsz bracerre és olcsón enchantolod a nadrágod.
Mining-Engineering: Mining Stamina inkább PVP-ben jelent sokat, de ha nem akarsz legatyásodni az alapanyagot jobb, ha magdnak szerzed be, az engi hasznos és szórakoztató szakma, raideken elengedhetetlen.
Cooking: Hogy meg tudd csinálni az ennivalót, amik a statokat növelik meg kis időre és hogy ha nincs gyógyító, akkor fel tudd magadat healelni.
First Aid: Kötszert tudj csinálni és használni, ha nincs a közelben gyógyító.
Mindegy melyik talent-ágon tevékenykedsz, ha raidre kerül a sor, egy feladatod lesz: minél nagyobb DPS-t kitolni a kariból.
Mivel segíthetted a partid?
1. Természetesen, ha megfelelően el vagy látva Flask-kal, Healing Potion-nal, Potion of Speed-del, instakajával, Bandage-zsal, lőszerrel (ha olyan fegyvert használsz), és méreggel. Sose menj úgy raidre, hogy ezek hiányozzanak, főleg utóbbiakat nehéz lesz kunyizni más kasztoktól! :o)
2. Ismered és használod a threat-csökkentőket, ha szükséges. Gyógyítod magad saját eszközeiddel, ha úgy érzed, a heal túl elfoglalt és nem jut rád ideje (optimális esetben nem fogsz sok sebzést kapni, de ven boss ahol számít az, hogy odafigyelsz ilyen apróságra is).
3. Egyes bossoknál hasznos lehet a szakító támadásod.
Passzív Spellek:
Poisons (10) - Assassination: Megtanulod, hogyan tudod felrakni a fegyveredre az általad használt mérgeket.
Parry (12) - Combat: Megtanulod, hogyan használd a fegyvereidet hárításra.
Detect Traps (32) - Subtlety: Megtanulod, hogyan tudod nagyobb eséllyel felfedezni a mások által lerakott csapdákat.
Safe Fall (48) - Subtlety: Megtanulod, hogyan csökkentsd a zuhanásból eredő sebzéseket.
Leather Specialization (50): Megtanulod, hogyan fordítsd hasznodra a bőrből készült feszereléseidet.
Aktív Spellek:
Sinister Strike (1) - Combat: Azonnali 100% fegyversebzést valamint Rank-tól függő plussz 'x' sebzést okozó támadás. 1 Combo Point (CP)-ot rak a célpontra. Általában ezt használjuk a legtöbbet a CP pakolására.
Eviscerate (3) - Assassination: Befejező támadás, minél több CP van a célponton, annál nagyobbat sebez. Elhasználja az összes fentlévő CP-t.
Stealth (5) - Subtlety: Elrejtőzöl, a mozgási sebességed lecsökken 30%-ra. 10 másodperc az újra-aktiválhatósági ideje (Cooldown (CD)). Amíg nem szünteted meg, vagy valamilyen hatás, támadás nem szüntetni meg, addig így maradsz.
Pick Pocket (7) - Subtlety: Zsebmetszés.
Ambush (8) - Assassination: Lesből támadás. 'x' % fegyversebzés, plussz 'y' sebzés. Stealth-ben és a Main Hand-ben Tőr-nek kell lenni, valamint hátulról kell támadni. 2 CP-t tesz a célpontra.
Evasion (9) - Combat: 50%-kal megnöveli a kitérési esélyt (Dosge Chance), és a távolsági támadás találati esélyét csökkenti 25%-kal 20 másodpercre. 3 perc a CD-je.
Sap (10) - Subtlety: Mozgásképtelenné teszi a célpontot 1 percig. A támadáskor Stealth-ben kell lenni. Bármilyen sebzés megszüntetni a hatást. Egyszerre csak 1 valakin lehet. Csak olyan Humanoid-okon, Beast-eken, Demon-okon és Dragonkin-eken működik, akik nincsnek harcban.
Kick (14) - Combat: Egy gyors rúgás, ami megszakítja a varázslást, és az adott iskolába tartozó varázslatokat nem lehet használni 5 másodpercig. 10 másodperc a CD-je.
Gouge (16) - Combat: 'x' sebzést okoz és mozgásképtelenné teszi a célpontot 4 másodpercig, miközben te beszünteted a támadást. A célpontnak előtted kell lennie. Bármilyen sebzés megszünteti a hatást. 1 CP-t ad. 10 másodperc a CD-je.
Pick Lock (16) - Subtlety: A bezárt ajtókat, ládákat tudod kinyitni. A Skill a szinttől függ (szint * 5).
Sprint (16) - Combat: A mozgási sebességet növeli meg 70%-kal 15 másodpercig. Stealth-ben is lehet használni. 3 perc a CD-je.
Backstab (18) - Combat: Hátbaszúrod a célpontot. 'x' % fegyversebzést plussz 'y' sebzést okoz a célpontnak. A Main Hand-ben Tőr-nek és a célpont mögött kell lenni. 1 CP-t ad.
Slice and Dice (22) - Assassination: Befejező támadás, 40%-kal nő az Attack Speed (gyorsabban támadsz), és minél több CP van a célponton, annál tovább tart az időtartama.
Vanish (24) - Subtlety: Azonnal Stealth-be mész 10 másodpercre. Megszüntet minden mozgást gátló hatást (effektet). Ha DoT van rajtad vagy sebzést kapsz, megtöri a hatást. 2 perc a CD-je.
Cheap Shot (26) - Assassination: Elkábít 4 másodpercig. Csak Stealth-ben lehet használni. 2 CP-t ad.
Distract (28) - Subtlety: Egy elterelő dobással elvonod a közeledben lévő ellenségek figyelmét 10 másodpercre. Stealthben is lehet használni. 30 másodperc a CD-je.
Kidney Shot (30) - Assassination: Befejező támadás. Elkábítja a célpontot CP-tól függő ideig. A hatást semmilyen sebzés sem töri meg. 20 másodperc a CD-je.
Blind (34) - Subtlety: Megvakul a célpont 10 másodpercre. Bármilyen sebzés megtöri a hatást. 2 perc a CD-je.
Expose Armor (36) - Assassination: Befejező támadás, mely megvilágítja a célpontot. A célpont Armorja 20%-kal csökken a CP-tól függő ideig.
Dismantle (38) - Assassination: Lefegyverzi a célpontot 10 másodpercre. Az ellenfél elveszíti az összes fegyverét, pajzsát vagy egyéb felszerelését az adott ideig. 1 perc a CD_je.
Garrote (40) - Assassination: Folytózsinórral való támadás, mely elnémítja az ellefelet 3 másodpercre. 'x' sebzés 'y' idő alatt, és megnő az Attack Power. Stealth-ben kell lenni, és hátulról kell támadni.
Feint (42) - Combat: Cselvetés, mely nagymértékben csökkenti a fenyegtést vagyis a célpont kevésbé akar téged támadni. Ezenkívül a területi hatásokat csökkenti 60%-kal 6 másodpercig. 10 másodperc a CD-je.
Disarm Trap (44) - Subtlety: Csapda hatástalanítása.
Rupture (46) - Assassination: Befejező támadás. 'x' sebzés 'y' idő alatt és megnő az Attack Power. Minél több a CP, annál nagyobb a sebzés, és annál tovább tart a hatás.
Envenom (54) - Assassination: Befejező támadás. A Deadly Poison elhasználásával okoz azonnali méregsebzést. Az Envenom-ot követő támadás 15%-kal teszi vissza a Deadly Poison-t, és 75% az esély Instant Poison-ra 1 másodpercig, plussz a CP-tól függő időre.
Cloak of Shadows (58) - Subtlety: Azonnal leszedi az ártó spell-eket. Immunitást ad az összes sebzés és ártó hatás ellen, valamint ellenáll a spelleknek 5 másodpercig. Nem szedi le azt a hatást, ami akadályozza a Cloak of Shadows használatát. 1.5 perc a CD-je.
Deadly Throw (62) - Assassination: Befejező támadás: 50%-kal csökkenti a célpont mozgási sebességét 6 másodpercig, és CP-tól függő sebzést okoz a dobófegyverrel.
Shiv (70) - Combat: Azonnali támadás az Off-Hand-ben lévő fegyverrel, és az azon lévő mérget használja a célponton. Sem a Shiv sem a méreg nem okoz Critikal Strike-ot. A lassabb fegyver több energiát igényel.
Tricks of the Trade (75) - Subtlety: A következő sebző támadás által okozott fenyegetés, és az azutáni 6 másodpercben lévő támadás fenyegetése a célpontnak adódik. A célpont sebzése 15%-kal megnő az adott időtartam alatt. 30 másodpercig tart és 30 másodperc a CD-je.
Fan of Knives (80) - Combat: A 8 lábon belül lévő célpontokat megsebzi a nála lévő fegyverekkel. 105% sebzés Tőr-rel és 70% más fegyverrel.
Mérgek
Csak a Rogue tudja használni a mérgeket, viszont elvileg másoknak is a fegyverére tudja kenni. Minden méreg 1 órán kersztül marad a fegyveren és ezt az elhalálozás sem szünteti meg. A nem sebző mérgek kivételével mindenfajta méregnek több szintje van, amit a játékos csak az adott szinttől tud használni. Mindig legyenek mérgezve a fegyvereid. PvE-ben a lassabb fegyvert érdemes Instant Poison-nal, a gyorsabbat Deadly Poison-nal kezelni.
Instant Poison: Minden támadásnak esélye van arra, hogy 'x' Nature sebzést okozzon a célpontnak.
Crippling Poison: 50% esélyed van rá, hogy megmérgezed a célpontot, amitől 70%-kal csökken a mozgási sebessége 12 másodpercig. PvP-re jó használni.
Mind-Numbing Poison: 50% esélyed van rá, hogy megmérgezed a célpontot, amitől a cast time-ja 30%-kal megnő 10 másodpercig. PvP-re jó használni.
Deadly Poison: 30% esélyed van rá, hogy megmérgezed a célpontot, amitől 12 másodperc alatt összesen 'x' Nature sebzést kap. 5-ször lehet felrakni maximum, utána a másik fegyveren lévő méreg hatását okozza ezzel is.
Wound Poison: Minden támadásnak esélye van arra, hogy 'x' Nature sebzést okozzon a célpontnak és 50%-kal csökkenti a célpontot ért gyógyító hatásokat 15 másodpercig. PvP-re jó használni.
Anesthetic Poison: 50% esélyed van arra, hogy 'x'-től 'y'-ig terjedő azonnali Nature sebzést okozz a célpontnak és leszedsz (dispellezel) egy Enrage effektet de nem okoz ezzel még több fenyegetést. Enrage-elő lények, bossok ellen jó.