Killepitsch Guild


Szerda, 2025-07-16, 9:02 PM


Üdvözöllek Vendég | RSS


Nyitólap | | Regisztráció | Belépés
Belépés

Menü

Szavazás
Értékeld honlapomat
Összes válasz: 237

Múltunk

Nyitólap » 2011 » Január » 2 » Vitaindító: DKP rendszer
2:14 PM
Vitaindító: DKP rendszer
Mostanában egyre gyakrabban merül fel a kérdés, és egyre gyakrabban gondolkodunk el a loot rendszer megváltoztatásán. Szeretném, ha ezzel kapcsolatban megosztanátok velem, illetve a vezetőséggel a gondolataitokat, konstruktív véleményeteket. Szeretném leírni, hogy mi miatt gondolkodunk a változtatáson, és milyen félelmeink vannak vele kapcsolatban. Előrebocsájtom, hogy most még csak együtt gondolkodásról van szó, és nekem is ambivalensek az érzéseim ezzel kapcsolatban.

Lássuk mi is a probléma jelenleg... vannak kis gear-ű klántagok, akiknek naxx 10-ből is, vagy akár HC-kból is kellenének cuccok. Mivel viszonylag kevesen vagyunk, ha ezek a klántagok nem tudjak jobb gear-t szerezni, akkor nehezen hozunk össze Ulduar-os raideket. Talán 10 embert még ki tudunk állítani, akik össze is szoktak, és a felszerelésük is jó, de többet nem nagyon. Ahhoz, hogy a többieket is felcuccoljuk, illetve össze tudjunk kovácsolódni, bizony kell vinni őket naxx-ba. Többen reagáltak úgy pl naxx 10 kiírásra, hogy nekik már onnan nem kell semmi, így nem is jönnek. Pedig nagy szükség volna rájuk, ha kevésbé tapasztalt, vagy kevésbé jól felszerelt tagokat szeretnénk beolvasztani az Ulduar-képes társaságba. Ha a naxx 10-ek, 25-ök elmaradnak, az bizony közvetlenül hátrányos az újabb tagokra, közvetetten pedig a régiekre. Hogy a régiekre miért? Ezen a héten két Ulduar-t is azért kellett lefújni, mert csak 6-7-8 Ulduar képes játékos akart jönni. Volt még ugyan aki jött volna, de 3-3,5 k GS-sel nem nagyon tudott volna segíteni. Ha ezeket az embereket segítenénk jobb felszereléshez jutni, akkor mindenki könnyebben gazdagodhatna Ulduar-ból is.
A másik probléma, amivel sokan megkeresnek, hogy igazságtalannak érzik az időnként előálló szituációt lootolásnál. Amikor egy stabil tag, aki ha csak tud, jön raid-re, nem nyer el cuccokat, viszont helyette elviszi valaki, aki először van ott, vagy azt sem tudja, mire kellene rollolnia, csak éppen szerencséje van. Lehet, hogy többet nem is jön ezután, hisz "neki már onnan nem kell semmi". A másik igazságtalannak tűnő helyzet, amikor valaki a szerencse fiaként (vagy lányaként) viszi a cuccokat egymás után, és mások, akik ugyanúgy jelen vannak, és ugyanúgy megérdemelnék, nem részesülnek a lootból, mert kisebbet rollolnak. Ez aztán ahhoz vezet, hogy a GS-ben aránytalanságok keletkeznek... valaki nagyon elhúz, más meg lemarad. Ja, és "akinek onnan már nem kell semmi, az nem is jön". Ezzel viszont nehezedik, hogy más is megszerezze a jó gear-t... És pl ha kevesen vagyunk jó gear-ben, akkor nincs sikeres Ulduar, küszködés van... Félő (hisz előfordult már ilyen), hogy azok akik magas GS-sel rendelkeznek, és még többet szeretnének, el fognak hagyni minket emiatt.

Miért nem vezettünk be eddig DKP (vagy bármi más) rendszert? Mivel a 25-ös raidek általában LFG-vel menek, így ott nem lehet alkalmazni DKP-t. DKP alapján osztani lootot csak akkor lehet, ha tisztán klán raid van. Ez most a gyakorlatban azt jelentené, hogy a naxx 25-ön megszerzett DKP-kat ott nem is tudja elkölteni az ember... Csak naxx 10-ben, vagy Ulduar 10-ben, ha azok tisztán Klán Raidek. Ez nem a legjobb dolog, hisz a naxx 25-ös loot továbbra is a szerencse dolga volna.

Összességében azt lehet elmondani, hogy a jelenleg fennálló rendszer az egyenlőséget, az egyenlő esélyeket hivatott fenntartani. Hiszen ha valaki gyakrabban megy raid-re akkor nagyobb az esélye a lootra. Egyazon raidben mindenkinek azonosak az esélyei, akár új tag, akár régi, függetlenül a gear-től. (Csendben jegyzem meg, hogy ez nagyon szépen hangzik, de nem teljesen igaz. Ha pl egy raiden eshet 10 jó cucc, de abból már 9 megvan, akkor egy teljesen új tagnak tízszer nagyobb az esélye a jobb gear megszerzésére.)

Szóval egyre többen keresnek meg azzal, hogy nem érzik igazságosnak az ilyen egyenlőséget. Egyre többen keresnek azzal, hogy a tagokat "érdemeik szerint" differenciálni kellene. Erre több rendszer is létezik. A legismertebb a DKP, ezért adtam ezt a címet ennek a szösszenetnek, de beszélhetünk másról is.

Kérek mindenkit! és tényleg mindenkit!, hogy ossza meg velünk a gondolatait ezzel kapcsolatban itt, hozzászólásként. És valóban gondolatokra vagyok kíváncsi, nem csupán olyan hozzászólásokra, hogy " a dkp rendszer xar", vagy "ha nem vezetitek be akkor kilépek".

Köszönöm a figyelmet!
Willis/Dudikoff/Lambert/Connery
Megtekintések száma: 1072 | Hozzáadta: Theodorus | Helyezés: 4.7/3
Hozzászólások összesen: 611 2 3 4 5 »
60 Theodorus  
0
Hali

Elsőre nyílt licitálásos rendszert terveztem, mert így, bár drágán, de lehetősége van a gyakrabban raid-elő, tehát több ponttal rendelkező tagoknak vinni ami igazán kell nekik. Tovább gondolkozva, és utána olvasva azonban két problémát fedeztem fel a licitálós megoldásban.
1- a kasztok egyenlőtlensége. Ha egy kasztból sokkal több játékos van, mint egy másikból, akkor a lootok eloszlása, és így a dkp felhasználás nagyon egyenlőtlenné válik. Hogy érthetőbb legyen: van 5 dudu, és egy sámi a raideken. A dudu cuccokért megy a licit, drágán kelnek el, a sámi cuccért nem megy licit, hisz egyedül van rá a tag, tehát olcsón kapja meg a lootot. Aztán esik egy cucc, ami mindkettő kasztnak kellene... nos a duduknak már alig van dkp-ja a licitek miatt a sáminak meg egy csomó maradt... Tehát bünteti a rendszer azokat a kasztokat, amiből több is van a raideken.
2- Az új belépők az életben soha nem érik utol a régi tagokat, hisz az újnak minden kell, költenie kell rá, a régi tag meg tartalékol, hisz neki nem kell versengenie. Aztán a főbossból eső "nagyon kell" lootra a régi tag könnyen mehet rá, hisz neki sok dkp marad, az újnak meg semmi. Tehát a nagyon jó cuccot majd olcsón szerezheti be... és emellett nincs motiválva, hogy mindig járjon raidre, hisz raktározott már dkp-t bőven.

Az első problema a nagyobb szerintem. Eddig egyetlen megoldást találtam, az pedig a fix áras verzió, tehát a licit kizárása. Így mindenki (az egyetlen sámi is) ugyanannyit fizet egy-egy cuccért. Tudom, egyszer már meggyőztetek, hogy a dkp licitálós, de érdemes ezt a nagyon is valós problémát végiggondolni.
A második probléma egyenlőre nem veszélyezteti a Killepitsch-et, tehát még nem kell vele foglalkozni. később majd valamilyen formájú infláció jelentene megoldást, legalábbis ezt javasolják több helyen is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy időnként, mondjuk havonta valamilyen dkp mennyiséget mindenki elveszít. De ezzel még ráérünk foglalkozni.

A dkp és a loot osztás egyenlőre nagyon egyszerűnek tűnik. A tegnapi raiden egyedül csináltam mindent, és szerintem jól ment. Még egy boss-onkénti dkp automatikus kiosztás jó lenne az addonban, amit valahogy nem sikerül megoldanom, de ennek ellenére egyszerű. Csak lootosztáskor kell az addonnal foglalkozni, meg a raid indulásakor, és végeztével. Minden alkalommal csak pár egyszerű kattintás. A loot osztása is egyszerűbb lett, mert kisebb odafigyeléssel, gépelés és macro nélkül oldható meg. Szűri a második rollokat, automatikusan linkel, sorrendet állít fel, stb. Úgyhogy most tetszik.

Jah! Cica jelentkezett még, hogy szívesen segít! köszönöm a felajánlást, élni fogok vele!


61 Killer  
0
Az első problema a nagyobb szerintem. Eddig egyetlen megoldást találtam, az pedig a fix áras verzió, tehát a licit kizárása.

Ezt nem igazán értem.
Ez lenne az, hogy whispben mindenki adhat egy árat és a legmagasabb vitte ? Vagy ?
Licit nélkül hogyan dönthető el a sorrend ?

Picit tedd nekem világosabbá.


58 Edermester  
0
Na átolvastam Sybylla hozzászólását a dkp-ról, biztos máshol, más és más módja van a pont osztásnak, cucc kiosztásnak.
Ha jól értem nyílt menete lenne a licitnek? valamint többszöri lehetőség lenne rá hogy ha szükséges növeljek a téten? bár lehet félre értettem.
Igazándiból előnyét ennek abszolút nem látom, főleg hogy nagyon hosszadalmas, meg ha olyan cucc esik a játékosnak gatyája is rámehet az adott tárgyra, meg ha tudom nagyon kell neki még direktbe rá is emelhetek..

Zárt dkp- rendszer ezzel szemben csak egyszeri licitálási lehetőség a leadernek wispben, az akkor ott leírt szám a végleges licit érték, sokkal kíméletesebb la játékosok dkp pontjának megőrzésében, irreális értékekbe nem szalad el, meg rohadt nagy veszekedéseket lehet lehet elkerülni tapasztalatból mondom, és nem utolsó sorban gyorsabb, egyszerűbb. 10-15 másodperc licitálási idő, aki legnagyobbat írta kiosztod pontot levonod...
pl, min 5 dkp pont, amit tenni kell ez felett max dkp pontig bármi lehet, 6-5-89 stb.

Egy kis ellen példa is, az insta előtt a leaderek beszéljék meg ki vezeti a raidet végig, és lootot is meg pontot is csak ő oszthat, már ebből is volt kellemetlen élményem hogy kavarogtak.
Még egy cuccot meg se nyertek másik már linkeli kövit, pontok esetleg lemaradnak.. Ha megszokja az ember használatát nagyon pörgősen megy, pillanatok alatt ki lehet osztani pontot is.
Dkp rendszer meg az én megfogalmazásomban pedig annyit jelent aki még esetleg nem értené hogy ha járok raidra, és szorgalmas vagyok kapok pontot, amiből szép erős cuccokat tudok venni, mind ezt úgy hogy ki is érdemeltem nem csak szerencse dolga..

Pontosztást meg amennyire csak lehet véleményem szerint le kell egyszerűsíteni, könnyebb áttekinthetőség érdekében amennyire csak lehet. nax 5- ulduar 10 pont valami ilyesmire gondoltam én.


59 Sybylla  
0
Voltam egy rovidebb ideig olyan klanban ahol a zart rendszeru licitalas volt a meno. Szereny szemelyemnek nagyon nem tetszett a dolog. Vagyis pontositok. Korabban nem igazan volt tapasztalatom DKP rendszerben, igy nem volt mihez viszonyitanom, elfogadtam ahogy van. Majd atkerultem egy masik klanba, ahol az altalam korabban irt nyilt rendszert hasznaltak es azt kell mondjam, ez a verzio sokkal jobban tetszik. Esetleg a legjobb meg a ketto otvozese lenne. Zart olyan szempontbol hogy nem tudom kivel versenyzek a cuccert, de nem csak 1x licitalos. Az utobbival az a gondom, hogy lehet feleslegesen sok dkp-t kiadni olyankor amikor vagy nincs ellenfelem, vagy sokkal kevesebbet ajanlanak, es lehet azert nem viszek el cuccot, mert egy hajszallal tobbet iger valaki (pl. en 35-ot, o 36-ot)...
A gatyaja valakinek egy cuccra csak akkor megy ra ha kell neki. Ha valami nem kell igazabol akkor alapbol nem fog ra sokat tenni. 1-2 emeles utan kiszall. Hosszadalmasnak meg csak akkor hosszadalmas, ha az adott cucc valoban nagyon kell tobb embernek is es olyankor meg is erdemlik, hogy kicsit jobban oda legyen figyelve.
Zart rendszernel ha egyetlen ember csinal mindent, akkor meg vagy nincs ido figyelni es esetleg egy dps elkezd healerbe es/vagy tankba is licitalgatni es ezzel elvihet cuccokat, vagy a raid leadernek kell ra figyelnie es ezert fog elhuzodni a dolog.

55 Killer  
0
Na, én is megszólalok.
Ma hallottam a fiamtól, hogy indult ez a kis diskurzus.
Nekem eddig nagyon nem tetszett a roll rendszer, és sokszor e-miatt nem mentem HC-k ra. Egyébként is igen magamnak való vagyok, inkább egyedül szeretek játszani, és ez a klán ezt tökéletesen engedi. Ezért vagyok alapítás óta tagja.
Még a sok hozzászólás átolvasása után sem vagyok teljesen tisztában, hogy mit is jelent ez a DKP rendszer, de felkeltette az érdeklődésemet. Viszont azt nonszensznek tartom, hogy ha licitálok valamire és nem én nyerem, a pontjaimat mégis elveszik. Miért is ? De nem értetlenkedek, amíg pontosan nem fogom érteni a rendszert.
Sok HC kimaradt az életemből, mert nem vagyok hajlandó várakozni! Nálam a 7 órás kezdés nem az inv kezdést jelenti, hanem a HC kezdést. Aki nincs ott, az nem játszik.
Persze vannak személyes okok is.
Viszont a WOW szigorúan játék a számomra. Semmi nem kötelező és semmi sem kényszer. Csak addig játszom, amíg így van.

Egyébként érdekes hozzászólásokat írtatok. Sok igazán tanulságos is. Ha másért nem, már ezért megérte.
Érdeklődéssel várom az új rendszert.


56 Sybylla  
1
Rovid ismerteto a DKP rendszerrol.
"Tortenelem": Maga a rovidites ha jol emlekszem a "Dungeon *valami* Points" megnevezesbol ered. Sajnos nem emlekszem mi pontosan a K betu, de a jelentese lenyegeben a "hozzajarulas", vagyis pontokat kapsz azert mert hozzajarulsz az insta sikeres legyozesehez. Kulonbozo valtozatok keszultek az idok soran, egyesek egyenloen jutalmaztak mindenkit (mint a mostani terv), egyesek aranyosan a teljesitmenyukkel (bar itt mar nemtom pontosan mi alapjan).
Mukodes: A konkret verziotol fuggoen, pontokat kapsz minden legyozott bossert. Minel tobb boss halalanal vagy ott, annal tobbet gyujtesz ossze. Az osszegyujtott pontjaidat hasznalod vegul hogy cuccokat szerezz magadnak. Altalaban a bossokbol esett cuccokra hasznalod, de vannak klanok ahol kulonfele "szolgaltatasokat" is lehet belole venni, pl. 1 stack potit "vehetsz" a banktol valamenni dkp-ert (nem neked kell farmolnod vagy venned az anyagot). A bossbol esett cuccoknal licit modszer mukodik.
Licit menete: Minden cuccnak van egy kezdo erteke, legalabb annyit kell erte ajanlani. Mint ahogy a valo eletes liciteken, az elso licitalo licitje szamit. A kovetkezonek tobbet kell erte ajanlania ha el akarja vinni, minimum az elore meghatarozott licitlepcsovel (termeszetesen tobbel is emelhet). A licitalas addig folytatodik, amig a legnagyobbat igeron kivul mindenki kiszall a licitalasbol. A kiszallast jelzi vagy channelen, vagy ts-en, vagy veheti kiszallasnak a licit iranyitoja (nemtom erre a legmegfelelobb megnevezest) hosszabb "inaktivitas" eseten. Amikor az adott cuccra a licit lezarult, akkor a gyoztes altal igert dkp pontok levonodnak a "szamlajarol", mindenki mase marad annyi amennyi a licit kezdete elott volt. A valo eletben sem fizetsz ha nem nyertel, ugyanugy itt sem.

Pelda: (RL - raid leader, a licit iranyitoja / A,B,C - licitalo jatekosok)
RL: [cucc] (a cucc linkje) main
A: 25
B: 35
A: 50
C: 75
A: -
B: 100
C: -
B receives [cucc]. (vagy hogy irja a chat amikor valaki megkapott egy cuccot)
Ekkor B jatekos szamlajarol levonnak 100-at, a tobbieke marad amennyi volt.

Egy tanacs. Celszeru megosztani a feladatokat 2-3 ember kozt. Az egyik vezeti a licitet. Linkeli a cuccokat, ossza a lootot. A masik pedig kezeli a dkp addont, osztja a pontokat a bossokert es vonja a pontokat a kilicitalt cuccok utan.


57 Killer  
0
Köszi Syb.
Most már meg világosodtam. Jónak tűnik. Lehet, hogy túlzás, de én látnám értelmét még a bőséges segítségnyújtásnál is.
Sokszor fordul elő sajnos, hogy valakit fel gearel a csapat és aztán ő lelép.
Lehetne DKP pontokért adni az encsit a gemeket, esetleg a GB ből a lila cuccokat.
Most már tényleg érdekel ez a valóságban is.

52 Tomi  
1
A sok hsz közül ez tetszett a legjobban:

"[b]Mint sokan tudják, azért alapítottuk ezt a klánt, mert mindenhol elvárások voltak velünk szemben, és ezeknek mi nem tudtunk, és gyakran nem is akartunk megfelelni. A WoW egy játék. Nagyon jól elkészített játék, de akkor is csak egy szórakozás. És ha ezt nem szórakozásként, hanem feladatként, kötelességként kell felfognom, akkor köszi, de nem kérek belőle. És ez igaz lesz a jövőben is, minden klántagra, és a vezetőségre is. Nem tesszük kötelezővé a raidelést, és nekem sem tehetitek kötelezővé, hogy szervezkedjek. Annyi időt, és energiát fogok erre a DKP dologra is fordítani, amennyi jólesik! Ha ennél több energiát és időt igényel, akkor valaki besegít, vagy nem lesz DKP. Azt hiszem egyértelmű voltam. A társaság, és az oldott hangulat kedvéért megyek bele a változtatásokba, mert az a legfontosabb nekem."

Ez alapján fogok lenni továbbra is itt, veletek!


53 Jeandark  
0
Sziasztok!
Azt hiszem Én a többségre bízom dkp vagy roll legyen.Az Én meglátásom az h nem kellene órákig könyörögni kijön naxra stb hanem ott a calendar vagy ha nincs levélben jelezze a vezetőség felé h ki az aki tud menni. Mert nekem sokszor attól megy el a kedvem h órákig várok a semmire utána dc és kezdődik minden elölről. Egyébként a guild nem rossz , itt kaptam eddig a legtöbb segítséget. Még egy utolsó gondolat: elsősorban játszani kikapcsolódni jövök a Wow-ra nem pediglen azért h profi legyek.
biggrin

51 Apápa  
0
Hali!
Nekem 8 h mi lesz.
Elfogadom a többség döntését. Eddig is jól éreztem itt magam és vszínű h a jövőben is így lesz változások ide v oda.

aPápa


50 Theodorus  
0
Elkezdtük próbálgatni a quick dkp nevű addont. Csak az indíthatja officer módban, aki hozzáfér, és módosítani tudja az officer note-ot, és a guild messege-et. Van mellé egy kis progi, ami annyit csinál, hogy mindenki megnézheti a saját Offi note-ját. Így mindenki tudhatja a saját aktuális dkp-ját. Lehet vele bossonként, és óránként is dkp-t osztani. Lehet vele jutalmazni, büntetni, egyesével és raid szinten is. Lehet lootot osztani licitálva, és rollolva is. És mindezt egyszerűen. Még egy-két beállítást szeretnék átnézni, (ha valaki tudja, hogy lehet benne pl boss dkp-t változtatni, az szóljon) aztán elindítjuk a tesztüzemet.

Amiben a véleményeteket kérem:
Altok dkp-ja. Két véleményt hallottam eddig. Az egyik szerint a játékosnak legyen dkp-ja, és azt bármelyik karakterrel gyarapíthatja, vagy használhatja. A másik vélemény az volt, hogy minden karakter külön-külön dkp mennyiséggel rendelkezzen, amit csak az a kari használhat. Szerintetek melyik a jobb? pro és kontra...

És várom azok jelentkezését, akik tevékenyen szeretnének részt venni a változásokban. Thordis és Lángúr már jelentkeztek.

Jah, és még valami! Ha nincs ellenvetés, akkor hétvégétől GS határok lesznek a raideken! A GS a neked való cuccokra érvényes csak, tehát ha dps-ként jössz, a tankos cuccot levonom a GS-ből. Naxx (OS, EOE) 10-re 3300, Naxx (OS, EOE) 25-re 3600, Ulduar 10-re 3900, Ulduar 25-re 4100. Vélemény? Szerintem ez elég liberális.

Amint további fejlemények vannak, jelentkezem.


54 wlw  
0
A GS mércét nem helyezném ilyen magasra, bár még csak egyszer voltam ulduar25-ön, de az ottani látottak alapján, nincs szükség a 4100-ra.

A neki való cuccok dolgát, viszont nagyon jogosnak érzem, és kapcsolnám hozzá a talent vizsgálatát is. Pl retry pala a 15% str bónusz nélkül.


49 Whiskascica  
0
és a dkp-val történő loot osztásban az is jó ötlet amit eddig felvetettek h először main dkp licit aztán off és legvégül disenchant ez így igazságos.a rang szerinti loot osztás meg h is mondjam... eléggé igazságtalan,hiába vagyok régóta a klánban nem tartom előbbre magamat mint a másikat. ugyan úgy joga van neki is a friss husihoz mint nekem,hiszen ha rang szerinti lenne még is az új tagokat hogyan gearolhatnánk fel? csak mi kapnánk akik már jó ideje a guildben vannak..ezért javasoltam h egyenlőre csak tizesre legyen dkp rendszer így az újjak is jöhetnek és a régiek is mennek hc-zni és amikor leszünk 25en egy raidre akkor már meg lesz alap gear az újjoncok számára és az alap dkp pont aki 10es hc-ot és akkor ott tartunk h semmivel sincsen előrébb se az újjonc se a régebbi tag hiszen egyenlő gearjük lesz vagy hasonló és a dkp-juk is ugyan annyi.mert mint azt tudjuk nem lehet egyből egycsapásra bevezetni a dkp-t ezért kellene a GM-nek gyakorolnia amit ezzel tudna a legjobban elérni a guildbank versenyekkel és a 10es hc-al.
ha valami nem érthető kérdezzetek ^^
üdv: Funnycat

48 Whiskascica  
1
nem tűnik rossz ötletnek.de én is úgy látom h nem csak előnye de hátránya is van. az én javaslatom az lenne h előszőr amig nincsen meg a 25fő a raidre addig csak 10es instákra legyen dkp-ezzel legalább a nagyobb gs-ű emebereket is oda csalhatjuk kapnak dkp-t és a kissebbeket meg "girelhetjük" addig is ezalat az idő alatt is lehetne gyakorolni a dkp osztást és kísérletnek se rossz.visszont ahogy mások is mondták sajnos vannak olyan emberek akik nem érnek rá hétközben csak hétvégenként. emiatt tartom jó ötletnek azt h legyen verseny hetente és az első 3 helyezett kap DKP-t mint pl.
I.15dkp
II..10dkp
III.5dkp-t kap
és ezzel is legsalább dkp-t lehet szerezni és a guildbank is gyarapodik.
és amnikor már leszünk 25en akkor lehetne teljesen bevezetni a dkp-t bossokra osztva.
bocsi most ennyit tudok yírni a többit este folytatom.

46 Thordis  
0
Lassan szerintem túl lesz tárgyalva a téma smile Aztmondom vágjuk bele, ahogy syb is mondja, tegyük fel addont, próbálgassuk. Megnézzük működik e ez a dkp dolog. Ha megy megy, örülünk, ha nem lesz jó akkor meg még egy picit próbálkozunk smile és ha akkor se jó akkor elvetjük és kész. Én segitek amennyire csak tudok! Let's go!

45 Edermester  
1
Hát valamit valamiért, én 3 évig 90-100 emberrel szenvedtem másik játékban, hadd ne mondjam nem kicsit ment agyamra, ezért is írtam, kérdeztem hogy most akkor ebben mennyire akartok elmerülni.
Ez csak tőletek függ mit akartok a guildal és milyen szinten.
Mint írtam ha akarunk raidelni célzottan embert kell felvenni amennyi szükséges, ez melo-s dolog nagyon...
Igen és valóban nem egy ember feladata ezt megcsinálni, mert belehülyül, meg nem marad ideje semmire,
Van egy klán vezér vagy esetekben kettő, és ahol máshol láttam volt 2-3-4 raidleader, akik szervezték instát, calendarba írták raideket ki stb.
Esetleg még 2 ember aki foglakozik klán tagokkal, felvétellel ilyesmik, ha bajban van valaki a karakterével a guildban elirányítja valakihez aki segít neki. 1-2 ember megint úgy szint a guild bankba kapna jogot.
Szóval ha sikerülne, 6-8 aktívabb embert magatok köré venni, akinek lenne huzalma csinálni napi 30-40 perc plusz melója lenne egy embernek és nem is minden nap.
A gmeknek meg 1-2 hetente hétvégén összeülnének megbeszélnék hol a gond.
Dkp osztás nem vészes, ha ott tartanánk biztos ti is, meg ha kell én is megkérdeznék egy két embert és segítene benne, szerintem ez a legkisebb gond.
Meg tényleg az a rollolás.. hackek meg mit tudom én mivel is ki lehet játszani. Legnagyobb baj, igazságtalan..
Zárt dkp rendszer, egyszer lehet tenni, rád írnak wishpbe, a program neked beteszi és aki legtöbbet adta kiosztod, minden boss után meg kiosztod a pontokat, egy gombnyomás azt hiszem.
10es raidokra ahogy gondolod, eleinte tényleg lehetne. verseny amit említettem egy javaslat csak.

Én csupán a gondot ott látom tudjátok hogy ha valamit eredményesen akartok csinálni bármilyen formába(saját 25 fős csapat, nax-uldu 25ötök, pörgősebb instázás) ez minden féleképpen több felelősséggel jár.. Áldozat nélkül úgymond nincs siker...
Az a baj hogy azt a köztes utat nagyon nehéz belőni ilyen módon, nem tudom hogy értitek mit akarok mondani.
míg nincs 25 ember meg egy raidra, dkp felesleges ha úgyis rollounk.
ha megvan az ember, dkp is, igényelni fogják a rendszeres instázást, hogy ne menjenek el a tagok másik klánba hogy ezt megkapják.


1-10 11-20 21-30 31-40 41-47
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Naptár
«  Január 2011  »
H K Sze Cs P Szo V
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Regisztrált tagok
  • laszlohill
  • ha7ulferi
  • pepehorgasz
  • Hess
  • papa09
  • KisPinyo
  • Rondomize
  • Mykream
  • Csupi
  • Fau
  • gherax
  • 7ulferi
  • Whitedeath
  • tobe
  • dodomen
  • Wyct
  • Grimdot
  • Gloren
  • malki
  • Jelekh

  • Chat


    Copyright MyCorp © 2025   Honlapszerkesztő - uCoz